2012. március 16., péntek

Gyors, gyümölcsös sütemény– avagy a tökéletes kevert süti receptje




Ez a sütemény valami lenyűgöző. Tavaly nyáron szereztem a receptet anyukám kolléganőjétől (egy picit azért átalakítottam) és legalább tizenötször elkészült többnyire a papám kertjéből származó körtével, de nagyon finom meggyel, cseresznyével, almával, csokidarabokkal és gyakorlatilag bármivel. Ezúttal fahéjas - barackos és cseresznyés-mandulás-fenyőmagos készült. Sikeresen felhasználtam a fél üveg cseresznye és a kis üveg barackbefőttemet is, amik ott szomorkodtak már régóta a spájzban.

A tészta könnyű levegős, a gyümölcs kicsit pikánssá teszi, nem túl édes és azt az illúziót kelti, hogy nem hizlal. Persze ez utóbbi nem igaz, de egyszerűen ellenállhatatlan. Ha nem fogom vissza magam egyedül el tudom tüntetni a fél tepsit, pedig nem vagyok nagy étkű, de ez NAGYON csúszik. Volt hogy már másnap új adagot kellett sütnöm…

Roppantul egyszerűen és gyorsan elkészíthető, szóval érdemes már a folyamat elején beizzítani a sütőt. (Hacsak nem kell nagyon sok gyümölcsöt puttyogatnunk, vagy hámoznunk.) 

Hozzávalók – nem kell semmit méricskélni, az egyetlen mérőeszközünk a joghurtospohár, vagy bármely hasonló méretű pohár

2 kis pohár natúr joghurt (volt hogy elfelejtettem venni és a fele kefír volt, azzal is tökéletes)
4 pohár liszt
2 pohár kristálycukor (lehet részben nyírfacukor is)
1 pohár semleges ízű olaj, plusz szükség szerint egy-két evőkanál
2 egész tojás
1 csomag sütőpor + késhegynyi szódabikarbóna
csipet só

A nedves hozzávalókat jól elkeverjük, apránként belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. Valamilyen idénygyümölcsöt teszünk rá, ha nagyobb, akkor felkockázva, szórhatunk rá fahéjat is, vagy reszelt csokit, vagy mandulaszeleteket, de nem muszáj.

Kb. 40 percig 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Isteni illatok fogják jelezni az elkészültét és a teteje aranybarna lesz. Tűpróbával ellenőrizhetjük. Ha nagyobb tepsiben sütjük és laposabb, mint most nálam is, akkor már fél óra is elég neki.


A személyes kedvencem a fahéjas körtés verzió, de ezek is nagyon jók lettek. Hmmm…

13 megjegyzés:

  1. Istenien finom süti, imádni való, nem lehet abbahagyni, csak úgy eteti magát.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Nekem is van egy hasonló receptem, tényleg nagyon egyszerű és finom:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem az ilyen gyors sütiket, nagyon finomak és percek alatt az asztalra kerülnek...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a kisütéséhez idő kell. De a munka kevés vele és amíg sül ráérünk mást csinálni ;)

      Törlés
  4. Szeretem a kevert süteményeket, mert szinte egy tálban össze lehet állítani, "belezutty" a tepsibe és már sül is... ;-) Rengeteg kevert süti receptem van, ezek közül a kavart meggyes a kedvencem (nem tudom van-e más neve, Anyukám mindig így hívta, Tőle ered ez a recept - ha hamarabb nem is, de meggyszezonban biztos megsütöm:)).
    Kívánni valóan néz ki a Tied is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik a kavart meggyes, mi is szoktunk olyat, de nekünk ahhoz kakaós az alap. Nem is tudom miért, de nekem ha meggy, akkor kakaós kevert tészta kell hozzá :D

      Törlés
  5. Ez a kevert süti is szimpatikus tésztájú! Azt hiszem lesznek még nekem is próbálkozásaim! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! Tényleg finom tészta. Én meg majd kipróbálom a te kevertedet, ha hazajöttem a nyaralásból :)

      Törlés
  6. Nagyon szép lett a sütid!
    Játék van nálam is. Szeretettel várlak Téged és minden kedves olvasódat :)
    http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2015/06/jatek-cseresznyes-meggyes-sutemeny.html

    VálaszTörlés
  7. ez a joghurtos pohár mérce nekem mumus. Nem tudom, hogy a lisztet, cukrot, olajat addig mérjük ameddig a joghurt volt benne, vagy tele. Ezért ezeket a sütiket meg sem próbáltam még. Pedig milyen egyszerű így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg ahhoz kéne viszonyítani, amíg a joghurt volt benne, de csak annyi a lényeg, hogy azonos mércét használj.Annyira egyébkènt én sem szoktam centizni, szerintem próbáld meg bátran.

      Törlés