2012. március 25., vasárnap

Jó reggelt! Latte macchiato otthon


Szép tavaszi jó reggelt kívánok mindenkinek! Mi ezzel a finom házi latte macchiato-val kezdtük a napot. Van ugyan kis kézi tejhabosítóm, de ki akartam próbálni Beastie ötletét az egyszerű házi tejhab készítésre és szuper lett.

Így készül: 

Melegítsünk személyenként kb. háromnegyed bögrényi tejet. Közben főzzünk ki egy-egy espressot. A jó forró tejet tegyük egy jól zárható ásványvizes palackba (nálam shaker volt) és rázzuk egy percig alaposan össze. Gyönyörűen felhabosodik a tej. Öntsük bele a bögréinkbe/poharainkba. Majd vékony csíkban öntsük hozzá az egy adag espressot. Ilyen szép réteges lesz a végeredmény. A tetejét megszórhatjuk egy kis fahéjas cukorral és élvezzük a reggelt.

24 megjegyzés:

  1. A forró tejtől nem olvad meg a műanyag palack? Vagy üvegpalackban kell összerázni? Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna, én műanyag shakert használtam, de forró teát is töltöttem már ásványvizes műanyag palackba és nem lett baja, szóval gondolom ettől sem lenne. Természetesen azért ne forrjon a tej, de nyugodtan lehet forró.

      Törlés
  2. Nagyon ritkán iszom expresso kávét inkább nescafét szoktam, de ennek a pohárnak a láttán kedvet kaptam hozzá és most ebéd után biztos hogy kipróbálom. Szinte érzem a friss kávé illatát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megtetszett. Remélem ízleni fog!

      Törlés
  3. Mi minden nap így kezdjük a napot és még a pohár is ilyen! :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az jó lehet :) Én csak hétvégén, de ilyen összerázósan most csináltam először. Lehet még egyszerűbb, mint a tejhabosítóm.

      Törlés
  4. Thank you very much for putting these great recipes on the Internet

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Köszi! A Te reggelijeid is klasszul néztek ki, épp most olvastam a posztot :)

      Törlés
  6. Hej de jól sikerült - képzeld, nem pasztőrözött, nyers tehén tejből is sikerült a hab készítés....csak kissé más szerkezetű lett, illetve sokkal krémesebb.... de legalább 3-4 cm vastag. Így is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyszerű! Megkóstolom majd egyszer azt a finom krémes verziót is :)

      Törlés
  7. Nézzél már be hozzám, van számodra egy meglepetésem!

    VálaszTörlés
  8. Ez fantasztikusan sikerült! :)
    A háttérben meg szépek a nárciszok! (nálam is tele van már a kert velük:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nálunk a papám kertjéből érkeznek ezek a szépségek :)

      Törlés
  9. Én esténként is iszok egy bögrécskével. :) A tévé előtt ülve igazán jó ez a forró finomság!!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (Persze akkor csak egy kisebb adagot!!) :D :)

      Törlés
    2. Ez aranyos :) Néha én is szoktam estefelé is kávézni, de csak ha sokáig kell fenn maradnom.

      Törlés
  10. Elkészítettem és isteni lett. Reggelente csak ilyet fogok inni ;) hálás köszönet a receptért, mutatós és nagyon finom.

    VálaszTörlés
  11. Espresso kávét lehet e bármilyen másik fajtával helyettesíteni?

    VálaszTörlés
  12. Igen, sima hosszú kávéval is működik, szóval hajrá :)

    VálaszTörlés