2012. március 3., szombat

Fűszeres diós muffin



A receptet már sokszor készítettem, csak általában dió nélkül. Most a Takarékos konyha blog írójának Évának a játéka adta meg a "végső lökést", hogy elkészítsem, ezzel szeretnék nevezni a muffinos játékára.

Íme a recept:
140 g liszt - ebből most 40 g teljes kiőrlésű tönköly
egy teáskanál sütőpor, és egy késhegynyi szódabikarbóna
40 g darált dió
200 g (nálam vegyesen nád és nyírfa)cukor, ha valaki nem szereti, ha nagyon édes, akkor egy ötven g helyett még tehet bele diót
egy kávéskanál őrölt szerecsendió
egy teáskanál őrölt fahéj
fél kávéskanál őrölt szegfűszeg
1 citrom reszelt héja
1 tojás
0,8 dl (2 kis kupica) olaj
0, 8 dl tej
díszítéshez és dúsításhoz apróra vágott fekete csoki, dió, vagy mandula (opcionális)

Két tálra és muffinformákra lesz szükségünk. Feldaraboljuk a csokit. Kivajazzuk, vagy papírral kibéleljük a formáinkat és előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Mire felmelegszik, addigra kész lesz a tészta.

Nagyon alaposan összekeverjük a cukrot, a diót a citromhéjat, a tojást és az olajat. A másik tálban elkeverjük a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a fűszereket. Apránként adjuk hozzá a lisztes keveréket és a tejet a tojásos masszához.
Kétharmadáig töltjük a muffin formákat, ha akarjuk megszórjuk csokival, dióval vagy mandulával, majd 20-25 percig sütjük. (Tűpróba!)

Nagyon finom, nem száraz, fűszeres, illatos muffin lesz a végeredmény.



6 megjegyzés:

  1. Jó sokféle fűszer van benne, így együtt a dióval nagyon finom lehet. Én nagy rajongója vagyok a diónak is, a muffinoknak is:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, bár az igazság az hogy fűszeresen még nem nagyon csináltam muffint pedig biztos finom! Egyszer már rászánom magam és kipróbálom!

    VálaszTörlés
  3. Nekem tutira jöhetne belőle, muffin rajongó vagyok...: Az orchideád csodás! Rajongok értük!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Trollanyu, kedves Éva! Tényleg nagyon finom volt, ezek a fűszerek szerintem remekek együtt és különösen a dióval :)

    Kedves Lilla! Köszönöm szépen! Én is szeretem az orchideákat, ők meg szeretik az ablakunkat :)

    VálaszTörlés
  5. Na, végre ideértem hozzád... Mostanában nagyon időhiányban szenvedek (egyébként mindig, de most különösen). Mióta nem jártam itt sok finomságot készítettél. Tetszik ez a fűszeres muffinod is, a dió meg a kedvencem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy benéztél! A dió nekem is nagy kedvencem, csak sokszor lusta vagyok törni :)

      Törlés