2017. július 30., vasárnap

Kinder tejszelet házilag





Testvérem kérte a szülinapjára, hogy kinder tejszeletet süssek neki. Rengeteg recept kering a neten, nekem az Ami a konyhámból kikerül blogon található variációk közül tetszett meg a tejszínes -mascarponés változat. Nagyon finom lett és egyszerű elkészíteni. Köszönöm a receptet!

Hozzávalók:

A tésztához:

5 tojás
90 g (nálam nyírfa)cukor
90 g liszt
30 g keserű kakaó
7 g szódabikarbóna (az eredeti recept sütőporral van, de én azt nem tartok itthon)

A krémhez:

200 ml habtejszín
250 g mascarpone
30 g méz
3 csomag vaníliás cukor


Ebből a mennyiségből nekem 12 szelet lett, amiből 4 példány nem túl szabályos, de nekem mindig nehezemre esett levágnom a sütik szélét csak azért, hogy szebb legyen az eredmény. Különösen, hogy kis adagról van szó, nagyobb társaságnak szerintem lehet dupla adagot sütni.

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Először a tésztát készítjük el. Ehhez a tojásokat habosra keverjük a cukorral. Beleszitáljuk a kakaót és a lisztet, hozzáadjuk a szódabikarbónát és az egészet elkeverjük. Sütőpapírral bélelt nagy tepsibe öntjük. (Abba tettem, ami a sütőmhöz van, de még lehetne kicsit vékonyabb a tészta, úgyhogy ha valaki nagy gáztepsiben süti, szerintem úgy lesz a legjobb.) Kb. 11-12 perc alatt el is készül.

A krémhez felverjük a habtejszínt, majd kézi habverővel belekeverjük a mézet, a vaníliás cukrot és a mascarponét, és már kész is.

A kihűlt tésztát elfelezzük. Az egyik felén eloszlatjuk a krémet, a másik felét pedig a kívánt szelet méretekre vágjuk. Hűtőbe tesszük legalább három-négy órára, de legjobb egy éjszakára és a fenti lap szeletkéi mentén tudjuk szépen elvágni.

Nagyon finom lett, szerintem még jobb, mint a bolti.

2 megjegyzés: