2017. július 5., szerda

E-mentes meggylekvár


Régen mindig azt hittem, hogy a házi lekvárfőzés valami komoly és embert próbáló feladat, pedig igazából csak a gyümölcs magozása igényel türelmet és időt, egyébként nagyon egyszerű dolog. Ha társaságunk is van a folyamathoz még szórakoztató is lehet és igazán csodás illata van a készülű finomságnak. Sok meggyünk volt, ami magában nekem kicsit túl savanyú gyümölcs, viszont újabban nagyon szeretem a lekvárokat, csak a bolti verziókat túl édesnek és túl műnek találom, így kisebb adagokban, ahogy a férjem szedte, úgy mindig főztem pár üveggel. Érdemes kisebb adagnak is nekiállni, én is egy-másfél kilós etapokban gyártottam és pici üvegeket használtam, amik sokkal könnyebben elfogynak megbontás után, ami nem árt, hiszen nincs bennük tartósítószer és a cukor is kevés.



Hozzávalók:

Minden 500 g magozott meggyhez 100 gramm cukor és egy negyed citrom leve. Ha valaki szeretne még egy kicsit lágyabb ízt, akkor adhat hozzá egy vaníliarúd kikapart magját, vagy ha nem ragaszkodik az aromamentességhez, akkor egy vaníliás cukrot, de anélkül is tökéletes.

Ennyi az egész. A meggyeket megmossuk, kimagozzuk. A levüket lecsöpögtetjük (és vízzel, vagy szódával felöntve megisszuk, hiszen minek pazaroljunk.) és egy akkora lábast fogunk, amit max kicsit több, mint a feléig tölt meg a gyümölcs. Az is jót tesz a későbbi lekvárunk állagának, ha kicsit megnyomkodjuk és merőkanállal a fölösleges levet leszedjük és egy pohárban ivólének félretesszük. Ezután botmixerrel pürésítjük kicsit a gyümölcsöt. Én úgy szeretem, ha vannak benne meggydarabot, de mindenki addig pürésítse, amíg a saját maga által szeretett darabosságot, vagy darabtalanságot el nem éri. :)

Hozzáadjuk a citromlevet és a cukrot. Felforraljuk. Forrástól számítva még kb. fél órát főzzük kisebb lángon (ez alatt az idő alatt még vitamin is marad a gyümölcsben), sűrítjük. Közben gyakran kevergetjük. 

Forrón kisterilizált üvegekbe töltjük (a megmosott befőttesüvegeket két percre állítsuk be a mikróba és kész is), én mielőtt rászorítom a kupakot szoktam rá befőzőfóliát tenni, mert az biztos steril, míg a már használt kupak kétséges. 5 Percre fejjel lefele fordítjuk a megtöltött és lezárt üvegeket, utána pedig konyharuhákba csavarva és egy dobozba vagy lábasba helyezve lassan hagyjuk őket kihűlni. Kb. 1- másfél nap múlva mehet is a polcra a finom házi lekvárunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése