2012. február 22., szerda

Egyszerű kakaós kevert sütemény



Mamámtól származik ez a klassz kis recept. Ezúttal is nyugodtan írhatom, hogy amilyen egyszerű, olyan finom. Valahogy a nagymamák receptjei gyakran ilyenek, ők még nem cifrázták túl a dolgokat. Ez egy kezdők által is könnyen elkészíthető kevert sütemény, ráadásul tegnap este fáradtan sem tartott tovább az elkészítése a sütést nem számítva tíz percnél. Finom, nagyon könnyű tésztája van, olyan klassz levegős, hogy szinte elszáll, mégsem száraz, inkább kicsit szaftos. A textúrája remekül kivehető ezen a képen:



Íme a recept:

8 dkg vajat, vagy 6 dkg zsírt, 1 egész tojással, 25 dkg cukorral, fél citrom reszelt héjával nagyon alaposan elkeverünk, azután 25 dkg lisztet(nálam most kifogyott a finomliszt, úgyhogy a 25 dkg-ból 10 dkg rétesliszt és néhány kanál teljes kiőrlésű tönkölyliszt), 1 sütőport, 4 dkg kakaót és negyed liter tejet (apránként) adunk hozzá.

Ahogy összeállt a tészta 3-4 nagy kanál dzsemet, darabos lekvárt keverünk bele, és/vagy feldobhatjuk pikáns gyümölcsökkel is. Én ezúttal apróra darabolt házi meggybefőttet tettem hozzá kb. 20 dkg-ot.

Vajazott és lisztezett (kényelmes ember lévén nálam ehelyett sütőpapírral bélelt) tepsiben előmelegített sütőben 180 fokon sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük le, hogy elkészült-e. Nálam 25 percig sült.

Langyosan már kényelmesen szeletelhető, ha kibírjuk addig. Kockákra vágva tálaljuk.


Nagyon-nagyon finom. :) Végül íme egy utolsó kép, mert a színe, csak ezen látszik igazán. Hiába, amikor este fotózok az sosem lesz tökéletes.

20 megjegyzés:

  1. Imádom a kevert süteményeket! Nekem is van több kevert süti receptem - és nekem is mindegyik a Mamámtól vagy Anyukámtól származik. Szuper kis recept a Tied is, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik nekem is. Nagyon kedvelem az egyszerű, gyors és finom sütiket!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem én is a kevert tésztákat, pont ma vettem észre hogy nekem is van egy ehhez hasonló kakaós tészta receptem és még nem fotóztam le, így rövidesen én is hasonlóval jövök! Nagyon guszta és finom lehet a sütid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg finom volt. Kicsit túl hamar el is fogyott.

      Törlés
  4. Emlékszem a mama sütött mindig ilyet a vasárnapi ebédhez. Lapjában ketté vágta és ribizli lekvárral megkente... de rég volt..Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is gyakran volt egy időben a mamáéknál a vasárnapi ebédhez desszertként. Hmmm... ez a lekvárral töltés is remekül hangzik.

      Törlés
  5. Nyámi! Feltétlenül kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem is van szinte ugyanez a recept, amit anyám szokott sütni, mikor gyerekek voltunk. Gyors volt és finom. Ő csak porcukorral megszórta a tetejét. Nagyon guszta!:) Torta alapnak is kitűnő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész jó ötlet kipróbálni tortaalapnak. Majd egyszer teszek vele egy kísérletet :)

      Törlés
  7. Ma sütöttem meg ezt a receptet, meggy helyett aszalt szilvával. Hozzá készítettem aszalt szilvás-fűszeres-tejszínes karamell mártást. Nagyon finom volt, köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen. Köszönöm, hogy megírtad :) Jól hangzik ez a szilvás-fűszeres-tejszínes karamell mártás.

      Törlés
  8. Ez a jó kis kakaós, Édesanyám is mindig ezt sütötte, ha nem volt ideje rétest húzogatni, és én is ezt sütöm, ha valaki éppen valami sütit enne, úgy hirtelen. Túrót 1 tojássárgájával, vaníliás cukorral,porcukorral, citromhéjjal, kevés tejföllel kikeverek és belekanalazom, ha már sokszor volt meggy vagy egyéb ízesítő.

    VálaszTörlés
  9. Zsenialis recept, egyaltalan nem szaraz, szuper! En szilvat raktam bele pluszban, csak ugy falta a csalad. Kosziiiiii!!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :) Köszi a kedves hozzászólást.

      Törlés
  10. Mekkora tepsi mérethez való ez az adag?
    Köszönettel,
    Myrtille

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt még anyukáméknál sütöttem a sütőnek a saját kisebbik méretű tepsijébe. Ha magasabbra szeretnénk kisebb tepsibe is lehet sütni, mamám is kisebbe szokta.

      Törlés