2012. február 19., vasárnap

Tócsni sütőben sütve és a klasszikus változat


Tartalmas leves mellé, vagy utána könnyű második fogásnak, salátával, mártogatóssal, vagy csak úgy magában. Finom és egyszerű krumplis étel, hívjuk, tócsninak, tósnyinak, lapcsánkának, vagy bárminek ami a mi környékünkön dívik.

Mi még pénteken a fokhagymakrémleves után ettük, ezúttal az egyszerű és gyors sütőben sütött változatot, méghozzá finom kis joghurtos öntettel, de meg kellett állapítanom, hogy nagymamám receptje az igazi. Az ő tócsnija lett a család nagy kedvence és legközelebb nem is kísérletezgetek más recepttel azt fogom sütni, ezért miután leírtam hogy készült az olajmentes, sütőben sült verzió, megosztom veletek a régi családi receptet is. Azért a modernebb változat is finom volt, barátnőmnek, aki még sosem evett tócsnit kifejezetten ízlett, de engem elkényeztetett a nagymamám féle változat. Jöjjenek tehát a receptek.

Tócsni sütőben sütve, kb. három személyre, kiindulási alap innen.

Hozzávalók:
4 közepes krumpli
1 fej hagyma (nálam lila)
2-3 evőkanál tejföl
két-három evőkanál liszt
só,bors

A krumplikat megpucoljuk, megmossuk, lereszeljük egy nagy tálba. A hagymát apróra vágjuk és az összes többi hozzávalóval együtt a krumplihoz adjuk. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A hozzávalóinkat jó alaposan összekeverjük. Jó alaposan kizsírozunk (ha zsír nincs kivajazunk) egy tepsit, vékonyan, maximum egy centi magasan elsimítjuk benne a masszát, betoljuk a forró sütőbe és pirosra sütjük. Nálam húsz perc alatt elkészült. Nagyjából ennyi idő kellett a fokhagymakrémlevesnek is.

A tálaláshoz a "mártogatós" úgy készült, hogy két-három evőkanál jó sűrű (görög) joghurtot elkevertem ugyanannyi cottage cheese- zel, beleszórtam egy kis oreganot, tettem bele egy teáskanál olíva olajat és egy kis fokhagymát, de simán sajttal és tejföllel is finom, vagy egy tzatzikivel.

És akkor íme a bevált családi tósnyi receptje Észak-Magyarországról:






12 megjegyzés:

  1. Guszta amit sütöttél biztosan nagyon finom azzal az öntettel! Pont akartam mondani de már látom az itteni verziódat abban fokhagyma van én is azzal szoktam csak petrezselymet nem teszek bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Ennek az ételnek tényleg ezerféle változata létezik, biztosan mindenhogyan finom.

      Törlés
  2. Én is nagyon szeretem a tócsnit, eter féle módon el lehet készíteni. Sütőben még nem próbáltam, de tetszik az ötlet...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerűbb sütőben, de azért a serpenyős finomabb.

      Törlés
  3. Sütőben még nem próbáltam, itt az ideje. nagyon guszta, mi is szeretjük. Tejföllel egy komplett vacsora...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az biztos hogy én is szívesen enném tejföllel vacsira, ha lenne még :)

      Törlés
  4. Mt kell csinálni, hogy a ssszélei ne legyen kemény?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom,nekem - gyerekkoromban - pont a kemény/ropogós széle volt a kedvencem.Túrós lepényből inkább a közepe,macokból meg a széle volt a finomabb.Főleg,ha az utóbbi,még apróra vágott tepertővel is meg volt dúsítva.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Nem volt elégetve, csak szép pirosra sült. De a fotó lehet nem a legjobb.

      Törlés
  6. Mennyi ideig kell sütni sütőben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem kb. 20 perc alatt sült meg, de függhet a sütőtől szóval figyelni kell:-)

      Törlés