2012. október 10., szerda

Tiramisu - Tiramisù



Ez az egyik kedvenc sütés nélküli édességem. Mindig is odavoltam az olasz konyháért, legyen szó sós vagy édes dolgokról a tiramisut is muszáj volt már első kóstolás után házilag is elkészítenünk. Nagy viták vannak róla az interneten, hogy milyen az igazi "originale" tiramisu. Például, van-e benne tojásfehérje vagy nincs. Mindkét féleképpen próbáltam már, talán a fehérjés verzió vált be jobban, mert az könnyedebb. Ráadásul a számtalan olasz receptoldalon, amiket végigböngésztem a legtöbben tojásfehérjével készítették. Mi sok - sok éve gyártjuk ezt a változatot különféle alkalmakra és mindig csodásan sikerül. Nagyon egyszerű és finom desszert, kezdők is bátran álljanak neki.


Hozzávalók (kb. 6-8 adaghoz):

500 g mascarpone
300 g babapiskóta (mi extra krémesen szeretjük, de ha valaki a piskótásabb változatot kívánja elkészíteni, akkor inkább 400 g-al számoljon)
5 tojás (lehetőleg szalmonella ellen kezelt, mert nyersen kerül bele)
4 lapos evőkanál cukor
3 dl feketekávé (opcionálisan kis vaníliás cukorral ízesítve)
1 dl tej
fél dl marsala vagy amaretto
(jó minőségű) keserű kakaópor

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgákat habosra keverjük a cukorral, majd alaposan elkeverjük a mascarponéval. Kifőzzük a kávét, hogy legyen ideje kihűlni. Belekeverünk egy kevés vaníliás cukrot és beleöntjük a választott alkoholt. Mi amarettoval szeretjük a legjobban.

A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük (akkor jó, ha megdöntjük az edényt és a hab megáll benne). Óvatosan elvegyítjük a mascarponés krémmel hogy ne törjön össze a hab. A kávéba öntünk egy dl tejet. Fogunk egy nagy tálat, vagy sok szép kis poharat a rétegezéshez. 

A babapiskótákat belemártjuk a kávéba és kirakjuk velük a tál alját. Ezt egy réteg finom, könnyű mascarponés krém követi. Majd ízlés szerinti mennyiségű kakaóport szitálunk rá. Ismét egy réteg mártogatott babapiskóta és krém, végül kakaó következik.

Legalább 4 órára hűtőbe tesszük, hogy szeletelhetőbb legyen és klasszul összeérjenek az ízek.


4 megjegyzés:

  1. ó de imádom, jó is hogy eszembe juttattad, nagyon régen készült nálam. Én is tojással szoktam!:)

    VálaszTörlés
  2. Gondoltad volna, hogy még soha nem készítettem tiramisut? Pedig így van. :) ...és azt hitted volna, hogy még soha nem is ettem? Pedig igaz. :)) Lehet, hogy a világon én vagyok már az egyetlen ember, aki még soha nem evett. :-) Épp ezért idén ősszel (vagy télen) tervezem egy lustább hétvégére az elkészítését, amikor nem lesz kedvem nagy sütést lebonyolítani. :-)
    Persze nálad is szívesen megkóstoltam volna, de hát Te persze nem hívtál meg kóstolóra... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, kedves Gabriella, ezt sosem gondoltam volna. Minél előbb kóstold meg, mert nagyon finom :) Az a fránya távolság nem kedvezett a kóstolóra hívásnak, de talán majd egyszer.

      Törlés