2012. október 4., csütörtök

Mascarponés gombás tészta



Már meglepően régen készítettem valami egyszerű olaszos tésztát, így már nagyon aktuális volt egy szép nagy adag. Gyorsan megvan és nagyon finom.



Hozzávalók négy személyre.

400 g tészta (nálam barilla piccolini sárgarépás sütőtökös mini farfalle)
400 g csiperke gomba
4 nagy gerezd fokhagyma
1 nagy fej vöröshagyma
100 g bacon
4 evőkanál mascarpone
1 dl fehérbor
kevés olívaolaj
só, fehér bors, bazsalikom, pepperoncino és petrezselyem ízlés szerinti mennyiségben

A gombát megpucoljuk és felszeleteljük, a hagymát és a fokhagymát megpucoljuk és apróra vágjuk. A bacont kis kockákra vágjuk. Kevés olajat hevítünk közepes lángon egy nagy serpenyőben. Üvegesre pároljuk  a hagymát és a bacont, hozzáadjuk a gombát. Az egészet megpirítjuk. Felöntjük a fehérborral és fűszerezzük.

A tésztának felteszünk egy nagy lábas vizet főzni. Megsózzuk. A dobozon vagy zacskón jelzett ideig al dentére főzzük.

A serpenyőbe, ha a bor nagyjából elpárolgott elkeverjük a mascarponét és lekapcsoljuk alatt a tűzhelyet. a tésztát leszűrjük, összeforgatjuk a szósszal és jó azon forrón tálaljuk. Kis reszelt sajt nem ronthat rajta ha éppen van otthon.


10 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz az egész,szeretem a mascarponét, édes és sós ételekben is:) Nem is láttam még ilyen tésztát,klassz, szerintem házilag is el lehetne készíteni,bár nem pont ebben a formázásban, mert megőszülnék, bár láttam már blogokon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Én is szeretem a mascarponét :) Sosem próbálnék házi farfalle tésztát készíteni, de biztosan lehetne sütőtököt és répát püré formában bármilyen tésztareceptbe csempészni.

      Törlés
  2. De szép ez a tészta:) És én már milyen rég nem ettem:)

    VálaszTörlés
  3. guszti:D

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.com/

    VálaszTörlés