2012. október 2., kedd

Francia bagett


A neten keringőkhöz képest ez egy határozottan egyszerű bagett recept, igaz úgy megnőttek, hogy a végén inkább kenyerekre hasonlítottak, de az ízükön ez nem változtatott. Finomak lettek és az állaguk különösen tetszett. A héjuk ropogós, a belsejük pedig könnyű és puha.


Hozzávalók két NAGY vagy négy közepes bagetthez:

300 ml víz
1 evőkanál méz 
1 csipet cukor
1,5 teáskanál só
540 g liszt (ebből most 140 g rétesliszt, a többi sima)
2 evőkanál olívaolaj
1 csomag szárított élesztő

A hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütőgép üstjébe tesszük és dagasztó-kelesztő programra tesszük, vagy a hagyományos módszerrel kelttésztát dagasztunk és hagyjuk letakarva a duplájára kelni.

Ha ez kész van ketté (vagy négybe) vesszük a tésztát. Gömbbé görgetjük őket, majd egyesével hosszúkás ovális alakúra nyújtjuk a tésztákat. A hosszabbik oldalát képzeletben elfelezzük és a tészta két szélét befele görgetjüka  közepéig. Összecsípjuk a két gurigát a közepüknél, meghengergetjük, majd az így kapott bagettformát sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük úgy, hogy a csipkedett oldala legyen alul. Bevagdossuk a tetejét és a többi tésztagömböcünkkel ís így járunk el.

A formázás ötletét a fázisfotókkal együtt itt találtam. Ügyes módszer. A végét már egyszerűsítettem a folyamatnak, mivel sütőzacskóm nincs így egyszerűen 60 fokra melegített gőzös sütőben (egy vízzel félig teli hőálló tálat helyeztem az aljába) kelesztettem tovább fél órát a bagetteket, majd mikor szépen duplájukra nőttek 180 fokra feltekertem a sütőt és 25 perc alatt készre sültek.

Hideg vízzel egy ecsettel megkentem a forró bagetteket, ettől lesz finom ropogós a héjuk. Langyosan már szeleteltem. Konyharuhába csomagolva sokáig puha marad.



8 megjegyzés:

  1. Finomságos, jó recept, tetszik. Én is készülök bagettet sütni már legalább 2 hónapja, de akkora már az elkészítendők listája, hogy talán soha nem érek a végére... :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett és jó a receptje! Ahányszor látok új receptet mind kiszeretném próbálni persze ez nem mindíg sikerül!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ezzel a kipróbálni vágyással én is így vagyok :)

      Törlés
  3. Jól néz ki, szépek!
    Én is próbálkoztam ezzel az "olajos recepttel", nekem nem jött be, frissen még csak-csak, de már másnap morzsálódott.
    Aztán kipróbáltam egy eredeti francia receptet és azóta csak így sütöm, több munka, de...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem morzsálódott másnap sem. Biztosan ezt a receptet csináltad? Én a kenyérsütőgépem receptes könyvében találtam, de nekünk tetszett. Az eredeti francia receptnek majd utánanézek.

      Törlés