2012. október 21., vasárnap

5 perces édesség - Házi csokipuding


Nagyon megkívántam egy kis édességet, de ahogy az már lenni szokott semmi nem volt itthon. Az új munkám bevallom igencsak megártott a sütési kedvemnek. Szerencsére eszembe jutott hogy régebben olvastam az interneten, hogy a csokoládépudingot milyen egyszerű otthon elkészíteni. Teszteltem az emlékeimet és valóban. Az öt perces elkészítési időbe, már bele van kalkulálva szerintem egy-két perc hűlés is. Szó szerint pillanatok alatt megvan és ugyanolyan gyorsan el is fogy. Ráadásul E- mentes. 


Hozzávalók 2 picike adaghoz (nyugodtan lehet duplázni)

Egy bögre (250) ml tej
1 púpos evőkanál étkezési keményítő
1 púpos evőkanál jó minőségű keserű kakaópor
2 evőkanál cukor (nálam most két kávéskanál édesítő)

Ennyi hozzávalót igényel az alaprecept, de szerintem a csokipuding kiválóan tűri a fűszerezést, így én most tettem bele egy kávéskanál őrölt szegfűszeget és ugyanannyi őrölt fahéjat is. Mennyei lett. Az új személyes kedvencem ez a fűszeres csokipuding. De meg lehet próbálni gyömbérrel és citrushéjakkal ízesítve, vagy rummal és aszalt gyümölcsökkel. Esetleg a bátrabbak csilivel is tesztelhetik. Remekül variálható egyszerű desszert.

Nézzük az elkészítését.

A tejet beleöntjük egy kis lábasba. Elkeverjük benne a keményítőt, a kakóport a cukrot és az egyéb ízesítőket és folyamatos kevergetés mellett felforraljuk. Mikor már érezzük, hogy nagyjából besűrűsödött levesszük a tűzhelyről és langyosra hűtjük. Tálkákba kanalazzuk és szeletelt mandulával vagy tejszínhabbal tálaljuk.

Bekanalazhatjuk még langyosan, de hidegen is jó lehet (gondolom, mert a mi két kis tálkánk azt már nem érte meg.)

4 megjegyzés: