2012. október 13., szombat

Rántott sajt



Mindig azt hittem, hogy rántott sajtot készíteni valami hatalmas ördöngősség, mert a szuperügyes nagymamámnak is mindig kifolyt a sajt a panírból így valahogy nálunk lemaradt az étlapról a családi ebédek során. Ennek ellenére nekem már kisgyerekként is nagy kedvencem volt és ha étteremben ettünk, mindig rántott sajtot kértem.


A takarékos konyhán olvastam nem olyan régen, hogy ha dupla panírba forgatjuk és megfelelően forró olajba tesszük a sajtot, akkor nincs ideje kifolyni. Nos kipróbáltam az elméletet. Bevallom néhány díszpéldánynál így is icipicit megindult a finom olvadt sajt kifelé, de nem volt vészes, így örömmel vettem fel a rántott sajtot is a rendszeresen elkészítendő ételek listájára. Hiszen olyan egyszerű és finom!


Hozzávalók: 

(lehetőleg kemény) sajt de nálam most egyszerűen trappista volt és néhány mini mozzarella golyó
tojás,
1 tányér liszt, 
1 tányér zsemlemorzsa, 
só, (esetleg zöld-fűszerek, nagyon jól mennek a sajthoz)
olaj a sütéshez

A sajtot felszeleteljük, megforgattam a lisztben, az enyhén felvert tojásban,majd ismét lisztben és tojásban végül a zsemlemorzsában. Jó vastag bundával dolgozzunk, ügyeljünk rá, hogy mindenhova tényleg dupla réteg jusson. Forrósítsunk olajat egy kis serpenyőben. Ha már jó forró, akkor óvatosan tegyük bele a bepanírozott sajtszeletkéket és rövid idő alatt mindkét oldalát süssük pirosra. Itassuk le a fölösleges olajat és jó forrón tálaljuk. 

7 megjegyzés:

  1. Én imádom a rántott sajtot, az Aldiban - vagy ha kint vásárolunk Ausztriában, ott jóval olcsóbb a Hoferben - szoktam a háromszög alakú brie sajtot megvenni, és azt szoktam kirántani. Dupla panírral sosem folyik ki!

    VálaszTörlés
  2. Mintha magamról olvastam volna a bejegyzésedben :)
    Duplán szoktam én is panírozni a sajtot, illetve még egy apró trükk, ami nekem nagyon bevált: sütés előtt való napon panírozom, utána be vele a fagyasztóba. Másnap a fagyasztóból mehet egyenesen a forró olajba. Így a panír megsül, a sajt pedig nem folyik ki, mert startból megfagyva kezdte, így nincs ideje annyira bugyogni a forróságtól, hogy a bundát szétfeszítse. Épp finom állagú lesz. Jaj, de megkívántam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, egyszer kipróbálom ezt a fagyasztást!

      Törlés
  3. Nagyon guszta! Örülök hogy sikerült, az hogy picit kifolyik annyira nem vészes! De megtudnék enni most is belőle!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) én is úgy vélem, hogyha csak épphogy kibuggyan a sajt, az még nem probléma. Sőt, olyan guszta tud lenni :)

      Törlés
  4. Imádom a rántott sajtot, de a férjem és a bátyám még tőlem is jobban imádják. :)
    Persze, hogy dupla panír (liszt, tojás, liszt, tojás, zs.morzsa). :o)

    VálaszTörlés