2013. június 29., szombat

Vaníliás őszibarackleves


Ez a finom egyszerű kis nyári leves hirtelen ötlet eredményeként született. Kaptam a nagyapám kertjéből néhány fehér húsú őszibarackot, ami magában még nem annyira ízletes, viszont a vaníliához jól passzolt. Eszembe jutott, hogy régen készítettem meggylevest oly módon, hogy sűrítőanyagnak vaníliapudingport használtam és ebből az alapötletből álltam neki ennek a gyors és finom levesnek.

Hozzávalók:

kb. 8 szem kisebb őszibarack
4 dl víz
1 dl fehérbor (ha gyerek is eszik belőle mehet helyette szűrt almalé vagy szőlőlé is)
1 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 kávéskanál szegfűszeg
egy fél citrom leve
2,5 dl tej
1,5 evőkanál vaníliás pudingpor


A barackot meghámozzuk és a húsát kisebb-nagyobb darabokra vágjuk. A munka nagyobbik részét már el is végeztük. Egy kisebb fazékba tesszük a gyümölcsöt. Megszórjuk a cukorral, a vaníliás cukorral, citromlével és a szegfűszeggel. Hozzáöntjük a vizet és a bort, majd felforraljuk.

Eközben csomómentesen elkeverjük a pudingport a tejjel. Ha forr a leves ezzel a keverékkel besűrítjük. Ha egyet rottyant már jó is. Néhányat keverünk rajta, levesszük a tűzről és kihűtjük. Ha van otthon tejszínhab, jól illik hozzá.

Ez kb. 4 tányér levesnyi mennyiség.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, mindenféle gyümölcs levest szeretek:) A fehér húsú barack pedig elvileg finomabb, csak nem olyan szép színű, mint a sárga.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon finom. Így levesbe meg süteménybe nekem is ízlik ez is. De ez még iylen kis korai barack. A papámnak van olyan nagy sárga franciabarackja a régi fáján, ami később érik és az a kedvencem. De kétségtelenül, azért ez sem rossz :)

      Törlés
  2. Nekem is ízlene, imádom az őszibarackot. A fehér húsúbl még csak lekvár készült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha imádod az őszibarackot, szerintem próbáld ki. Nyírfacukorral is tökéletes, mert tudom, mostanában mellőzöd a cukrot. Nálunk meggy és kajszilekvár főtt.

      Törlés
  3. Ó, nálam mindenféle gyümölcsleves jöhet! Imádom!!

    VálaszTörlés