2013. június 24., hétfő

Karamellfagylalt


Ez a finom, krémes karamellfagyi mindössze két hozzávalót igényel. Egy konzerv sűrített tejet, vagy a már kész dulce de leche-t és habtejszínt. Azt, hogy hogyan lesz a sűrített tejből a dulce de leche, azaz a karamellkrém, azt ezen a linken megtaláljátok. Azt, hogy karamellfagylalt is készüljön belőle a nagy meleg hozta magával, a "receptet" pedig Tücsökbogár oldalán találtam. Annyi az eltérés, hogy én mindössze 450 ml tejszínt használtam az ott megjelölt 600 ml helyett, mert ennyi volt itthon. Szerintem így is tökéletes lett a végeredmény, legközelebb sem teszek bele többet.


Így készül:

Kimérünk az előzőleg elkészített karamellkrémből 400 g - ot. Ehhez hozzáöntjük a tejszínt és gépi habverővel, ha jó erőben vagyunk akár kézivel is lehet tejföl sűrűségűve verjük. Nekem ez a kis alap gépi habverőmmel olyan 4-5 percet vett igénybe. Ezt követően már mehet is egy fagyálló edényben a mélyhűtőbe és 3 óra után már tökéletes. Fogyasztás előtt pár percet hagyjuk állni szobahőmérsékleten, hogy könnyedén hasíthassunk szép gombócokat belőle. Ennyi az egész.

2 megjegyzés:

  1. Jaj, a karamellás dolgokat imádom!
    Csoda finom lehetett ez a fagyi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom volt :) És nagyon jól esik ebben a melegben.

      Törlés