2013. február 19., kedd

Csokis - diós habcsók



Tipikus ronda és finom ez a sütemény, de nekem már gyerekként is a chokito volt a kedvencem. Nagyon kevés munkával brutálisan finom desszertet lehet összehozni. Maradék tojásfehérje hasznosításra való egyszerű kis recept, én is azért készítettem, mert a mélyhűtőben már elég régóta árválkodott néhány tojásfehérjém. Nekem nagyon ízlett. Nem túl édes,viszont kellemesen aromás a pirított diótól.

Azt hiszem nem is kell többet mondanom, hogy kedvet csináljak hozzá.


Hozzávalók:

2 tojásfehérje
80 g jó minőségű feketecsoki
100 g darált dió
80 g cukor (én fele szőlőcukrot fele nádcukrot használtam)
2 csepp ecet (rendes háztartási ecet, és tényleg csak egy két csepp - szuper kemény és krémes lesz tőle a hab)

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

A csokit lereszeljük a reszelő durva fokán (vagy egy percre beledobjuk egy késes aprítóba).A tojásfehérjét a pár csepp ecettel felverjük, mikor félkemény, fokozatosan adjuk hozzá a cukrot és teljesen keményre verjük.

A diót sütőpapírral bélelt tepsiben betesszük a sütőbe 5 percre, ettől intenzívebb lesz az íze.

A csokireszeléket több részletben óvatosan a habhoz keverjük. A diót is ledaráljuk, vagy az aprítóba tesszük egy percre (ez nekem egyszerűbb ezért én szinte mindig a turmixunkkal szoktam "darálni") és ezt is a habba forgatjuk.

A sütőpapírral bélelt tepsibe evőkanálnyi halmokat rakosgatunk a masszából, majd a 150 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. Hűlés közben még szilárdul. Akkor jó, ha a belseje ragacsos marad. Ha nem akarjuk, hogy úgy összeessenek, mint az enyémek, akkor résnyire nyitott sütőben hagyjuk kihűlni.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Én is gyűjtögetem a fehérjét van egy receptem hasonló csak abba nem teszek csokit. Szerintem laposan is becsúszna 1-2 db nekem most!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is meg tudnék enni jó párat, kár hogy már elfogytak. Nagyon fincsi volt :)

      Törlés
  2. Máris mentem. Egy újabb ötlet fehérjére... Köszi!

    VálaszTörlés