2013. február 27., szerda

Almás - kókuszos kevert sütemény a mamámtól


Azt hiszem, többször is írtam már, hogy imádom a nagymama - féle sütiket. Nos ez is olyan. Finom szaftos, kicsit édes, kicsit pikáns, pihe-puha sütemény. Ráadásul roppant egyszerű.


Hozzávalók:
150 g margarin
160 g kristálycukor
1 vaníliás cukor
3 tojás
150 g kókuszreszelék
150 g liszt
fél zacskó sütőpor
1,5 dl tej (ha szeretjük áztathatunk bele egy-két marék mazsolát is)
3-4 savanykás alma
fahéj ízlés szerint
vaj a forma kikenéséhez

Az almát lereszeljük és egy kevés kirstálycukorral és egy teáskanál fahéjjal "megdinszteljük", mintha almáspite tölteléknek készítenénk. Félretesszük hűlni.

A szobahőmérsékletű margarint habosra keverjük a margarinnal és a cukrokkal. Egyesével hozzákeverjük a tojásokat is.

A lisztet elkeverjük a sütőporral és a kókuszreszelékkel, majd ezt a keveréket a másikkal összedolgozzuk. Belekeverjük a masszába a már kihűlt almát és apránként felöntjük a tejjel. Elképzelhető, hogy nem kel mind bele.

Vajjal kikent kb. 25 x 30 cm-es tepsibe öntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb fél óra alatt aranybarnára sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Én is imádom az ilyen sütiket, nagymamámnak is van egy specialítása:) Guszta nagyon:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a kevert süteményeket, hiszen valóban nagyon finomak - és amit még roppant szeretek bennük, hogy egyszerűen és gyorsan elkészíthetők. Nekem is van néhány kevert süti receptem Anyukámtól.
    Klassz süteményt készítettél... :P

    VálaszTörlés
  3. Én is csak azt tudom mondani, amit a többiek már elmondtak!
    Egyszerű, gyors és finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, köszönöm, hogy benéztél hozzám :)

      Törlés