2013. február 12., kedd

Castagnaccio - Gesztenyelisztből készült toszkán sütemény



A castagnaccio egy gesztenyelisztből készült olasz süteményféle, amely mint az itáliai ételek általában pusztán néhány hozzávalót igényel. Az alaprecept az Ezer nap Toszkánában című szuper könyvből származik Marlena de Blasi tollából. Makacska konyhájának blogjátéka adta az utolsó lökést a sütéshez. Az volt ugyanis a feladat, hogy egy olvasmányunkból származó receptet süssünk meg.


500 g gesztenyeliszt
1 teáskanál tengeri só
hideg víz
1 evőkanál extra szűz olívaolaj
40 g fenyőmag
opcionálisan mazsola, rozmaring, narancshéj (ez vidékenként eltér)
(szerintem nemcsak sót kellene belerakni, hanem valamennyi cukrot is, mondjuk egy púpos evőkanálnyit)


A sütőt 200 fokra előmelegítjük és egy 24 (nálam 26) cm-es tortaformát vékonyan kikenünk olajjal.

A gesztenyelisztet és a sót egy tálba öntjük és vékony sugárban hideg vizet rácsorgatva villával addig verjük, míg sűrű tejszín állagú tésztát nem kapunk.

Hozzáadjuk az olajat és még fél percig keverjük. A fenyőmagot illetve az egyéb ízesítőt az olajjal együtt tesszük bele.

A tésztát a tortaformába öntjük és körülbelül fél óra alatt olyan barnára sütjük mint egy csokoládés tortalap.

Cikkekre vágva vagy magában, vagy evőkanálnyi enyhén édesített ricottával és pirított dióval szokták tálalni. Én egy kis mascarponét elkevertem fahéjjal, gyömbérrel és vaníliás cukorral, és ezzel ettük.

A könyv szerint Toscana-ban jégbe hűtött vin santo-t illik mellé inni.

Összességében nekem csalódás volt a süti. Ami pozitív, hogy lisztmentes és cukormentes, viszont nekem nem igazán ízlett. Anyukám szerint mondjuk finom volt, de nem hiszem hogy megsütöm még egyszer.

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen! Nem tudom miért lehet hogy nem jelennek meg a friss bejegyzések :S Remélem majd változik a helyzet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Igazán különlegesen hangzik!

    VálaszTörlés
  3. Hű, micsoda forma és ízvilág. 2 éve voltunk hercegemmel Toszkánában... nagy élmény volt :) a süti is hasonlóan klassz lehet :)

    VálaszTörlés
  4. Jól hangzik, fincsi lehet.
    Szeretem a gesztenyelisztet, kókuszliszttel, mandulaliszttel is próbálkozom... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most használtam először a gesztenyelisztet, de nem vagyok oda érte, valószínűleg csak nem vagyok elég gyakorlott a megfelelő használatban :)

      Törlés
  5. A gesztenyelisztet nem is ismertem még :))

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés