2013. január 22., kedd

Almás - fahéjas kelt sütemény



 A név sokkal bonyorultabb mint a süti maga. Eredeti elnevezéssel pehelykönnyű almás csigafánkként találkoztam vele Gabriella konyhájában. Rögtön megtetszett, egyrészt mert imádom a fánkot, másrészt meg olyan ínycsiklandóan nézett ki. Lehet, hogy valamit elrontottam, mert a kész sütemény nekem egyáltalán nem hasonlított fánkra, viszont egy annyira finom puha kelttésztát kaptam végeredményül, hogy úgy döntöttem megosztom a receptet.

Hozzávalók a tésztához:

600 g liszt
40 g élesztő
2 dl langyos tej
6 evőkanál kristálycukor
60 g puha vaj
csipet só
4 tojássárgája
1 kávéskanál fahéj
3 közepes édes alma
1 kisebb citrom
5-6 evőkanál olaj a sütéshez

Legközelebb ezt a tésztát megtöltöm vaníliapudinggal, szilvalekvárral, vagy  vastagon fahéjas cukorral. Szerintem mennyei lesz.


Elkészítés:

A lisztet átszitáljuk, hozzáadjuk a langyos tejben megfuttatott élesztőt, majd a vajat, cukrot, sót, fahéjat, tojássárgákat és jól összedolgozzuk.
Az almát meghámozzuk, lereszeljük, belecsavarjuk a citrom levét, majd a tésztához gyúrjuk.

Letakarva duplájára kelesztjük.

Ha megkelt, akkor kétfelé vesszük, és lisztezett felületen kinyújtjuk mindkettőt külön-külön (ennél  a pontnál kenném meg jó alaposan a töltelékkel, vaníliapudinggal, kemény lekvárral, vagy fahéjas cukorral), és szorosan feltekerjük, majd kb. másfél cm vastagra szeleteljük. 

A tepsit kikenjük 4 evőkanál olajjal, beletesszük a csigákat úgy, hogy legyen közöttük hely, kelesztjük még kb. 15 percig. Ezalatt előmelegítjük a sütőt 200 fokra.. Lekenjük olajjal a tetejüket és az oldalukat, majd kb 10-12 perc alatt készre sütjük. 

A sütőből kivéve 5-10 percre egy tiszta konyharuhával letakarjuk őket.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Amiben fahéj van az csakis nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehet, nekem így is tetszik:) Amikor kakaós csigát sütök, mindig sütök fahéjasat is, hogy mindenki elégedett legyen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is variálni szoktam a töltelékeket. Ha sokan vagyunk nem lehet egyfélével mindenki kedvére tenni :)

      Törlés
  3. Nagyon szépen sikerültek! Látszik az állagán, hogy pillekönnyű!
    Finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy ízlett - bármi is lett a végeredmény. :) Nekünk fánkízű lett, lehet, hogy azért, mert picit jobban lekentem az olajjal... nem tudom.
    Kíváncsian várom a töltött verziókat is! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az lehet, hogy több olaj kellett volna, de maga a tészta tényleg nagyon fincsi :)

      Törlés