2013. január 13., vasárnap

Fánkszezon


Ha Farsang akkor fánkot kell sütni. Méghozzá mindenfélét szép sorjában. Imádom a fánkot. Olajban sütni már kevésbé szeretem ezért megpróbáltam egy sütőben süthető változatot elkészíteni. Nos... sajnos nem lett fánk. Finom puha kelt sütemény az igen, de a fánkkal köszönő-viszonyban sem volt. Azért majd jön az a poszt is, mert a kellemesen laza tésztával vannak még terveim, de a fánk az sajnos olajban sül.


Szerencsére viszont a nagymamámnak nincsnek ilyen allűrjei mint nekem, hogy ne legyen minden olajszagú, stb-stb, és csodafinom végtelenül laza fánkocskákat varázsolt a vasárnapi ebéd mellé. Szegény megjegyezte hogy valahogy sosem lesz szép, különösen hogy a papám közölte, hogy olyan mint egy pogácsa, de szerintem még szépek is, és egyébként is az íze a lényeg, ami pedig utánozhatatlan. Igazi mama féle.


A recept már fenn van  a blogon ITT, de csak néhány árva fánkocska volt a fotózásra, ezért Illéskrisz fánszezoni játékán fellelkesedve közlöm az aktuális képeket. Ha valaki netán a csöröge fánkot részesíti előnyben az a recept is megtalálható a blogomon, szintén a mamámtól és szintén nagyon finom.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek:) Én szoktam sütőben sütni, valóban nem olyan, mint az olajban sült, de azért el szokott fogyni. A csörögét is nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  2. De jól néz ki, nagyon-nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Nekem viszont óriási csalódás volt a sütőben sült fánk, méghozzá kellemes csalódás!! Amikor először sütöttem sütőben, felkészültem rá, hogy nem lesz olyan, mint az olajban sütött, aztán nagyon meglepődtem a végeredményen... Nem tudom, mit csinálok vele, de kevés különbség érezhető a kettő között és annyira finom, hogy azóta szinte csak ezt a sütőben sült változatot sütöm. Pillanatok alatt eltüntetjük a férjemmel és kisfiammal. :P

    Klassz a nagyi fánkja, nekem nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó neked! Lehet akkor valamit elrontottam mert nekem nem volt fánkszerű. Finom volt persze meg elfogyott, de nem fánk :(

      Törlés