2013. január 8., kedd

Cukkinis - sajtmártásos tészta



Ismét tésztáztunk, ezúttal egy vegetáriánus változat került az asztalunkra. Nagyon finom egytálétel lett belőle, de volt aki husi mellé ette és köretnek is kiváló. Egyik kedvenc blogomon, Chef Vikinél találtam. Kicsit variáltam rajta a szánk íze szerint, de maga az alapötlet nagyon jó. Szeretem a sütőben összesült tésztákat.

Hozzávalók:

500 g száraztészta (nálam farfalle)
800 g cukkini (3 darab volt otthon, nem mértem de kb ennyi lehetett)
3 tojás
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors, friss bazsalikom

A sajtmártáshoz:

50 g vaj
2 púpos ek liszt
5 dl tej
150 g sajt + kevés a tetejére (én trappistát, mozarellát és füstölt sajtot használtam vegyesen)
só, bors, szerecsendió

Sütéshez kevés olívaolaj a sütéshez és vaj az edény kikenéséhez



A tésztát forró, sós vízben a al dente-ra főzzük és leszűrjük.

A zöldségeket megtisztítjuk. A hagymát, fokhagymát  és bazsalikomot apróra vágjuk, a cukkiniket tökgyalun legyaluljuk.

Kevés olajon megpároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a  cukkinit, készre pároljuk, s a végén hozzákeverjük a zúzott fokhagymát. Sóval, borssal, bazsalikommal ízesítjük.


A sajtmártáshoz megolvasztjuk a vajat, gyenge rózsaszínűre pirítjuk rajta a lisztet. Megsózzük, fehér borssal és kevés szerecsendióval ízesítjük. Apránként csomómentesre keverve felöntjük a tejjel, néhány percig kevergetve főni hagyjuk, amíg besűrüsödik. Levéve a tűzről belekeverjük a reszelt sajtok nagy részét de egy keveset hagyunk a tál tetejére.

Egy nagy tálban összekeverjük a tésztát a sajtmártással, a párolt cukkinivel és hagymával, végül egyesével hozzákeverjük a tojásokat.

Egy jénait kivajazunk. A cukkinis-sajtos tésztát belesimítjuk, és 180 fokosra melegített sütőben a sajt pirulásáig sütjük.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet. Szeretem az ilyen hús nélküli finomságokat :)

    VálaszTörlés
  2. Fincsi, kedvencem a cukkini, amibe csak leghet becsempészem:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg finom volt lányok. Örülök, hogy benéztetek :)

    VálaszTörlés
  4. Úgy látom, Ti nagy tésztakedvelők vagytok... A férjem nálatok sem éhezne. :) Ő nagyon imádja az ilyesmiket, amiket készítesz.
    Ez a verzió nálam is bejön. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos :) Különösen én meg a tesóm vagyunk nagy tésztaimádók. Örülök, hogy ez a változat elnyerte a te tetszésed is :)

      Törlés