2012. június 21., csütörtök

Focaccia con cipolle rosse e tonno - Tonhalas lilahagymás focaccia



Nagy kedvencemmé vált ez az étel, amikor Marina di Massában nyaraltunk. Már első nap felfedeztük a közeli focacceria-t és minden nap hűségesen betértünk. Mivel a pizzához nem volt otthon elég sajtunk, de valami hasonlóra vágytam ezért végre kipróbáltam, hogyan készül a focaccia házilag. Természetesen az alapul vett recept az eredeti olasz. Innen származik. Szerintem már a neve is gyönyörűséges. Annyira megtetszett ez a tészta, hogy ezentúl a pizzát is így készítem. Finom ropogós kívül és laza szerkezetű belül. Egyszerűen tökéletes.

Focaccia tészta alaprecept:

20 g élesztő
280 ml víz
420 g liszt (ebből kétszáz gramm rétesliszt)
3 evőkanál olívaolaj
12 g só
1 kávéskanál cukor

A tonhalas változathoz:
2 nagy fej hagyma
1 nagyobb tonhalkonzerv
olívaolaj

Az élesztőt felfuttatjuk a vízzel és a cukorral, majd a többi hozzávalóval együtt ruganyos tésztát gyúrunk. Meleg helyen letakarva a duplájára kelesztjük, majd nagy tepsibe terítjük a kezünk segítségével. Egyenletesen széthúzogatjuk a tésztát és az ujjunkal kisebb mélyedéseket nyomunk bele. Lefedjük és hagyjuk még egyszer kelni. Én egy nagy tepsi focaccia helyett egy vékony tésztás ropogós pizzát és egy 28 cm átmérőjű focaccia-t készítettem piteformában. Tehát egy nagy tepsi helyett lehet két kör alakút is készíteni pizzatepsiben vagy piteformában.

Amíg ismét kel a tészta, megpucoljuk és felaprítjuk a hagymákat. Kevés olívaolajat hevítünk egy serpenyőben és kissé megfuttatjuk a hagymaszeleteket. A sütőt előmelegítjük 220 fokra. Felbontjuk a tonhalkonzervet és kisnanállal kis halmokat szórunk a tésztára. Ezután egyenletesen megszórjuk a hagymával, majd mehet a sütőbe. 20-25 perc alatt ropogósra sütjük.

Sütés előtt....


... és után

8 megjegyzés:

  1. De jó!:) Képzeld, én ma ugyanezt sütöttem meg, csak más feltéttel, majd este felteszem a blogra is. Nagyon jó kis recept az biztos!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Pizzát több félét csináltam már, de még focacciat nem, nem tudom mennyiben más a tészta ízre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nem tudom jól megfogalmazni, de szerintem ez a tészta kissé ízletesebb, meg attól hogy nincs rajta szósz ropogósabb is. Mindenképp ajánlom kipróbálásra, szerintem aki a pizzát szereti ezt is szeretni fogja. A feltétek száma ugyanúgy végtelen mint a pizzánál, sőt tölteni is lehet, ha az ember kisüti feltét nélkül szendvicsalapnak is kiváló. Majd úgy is elkészítem.

      Törlés
  3. Nyami, nagyon jó, imádom a tonhalat:) Meg különben is rá vagyok a focaccia-ra:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszik :)Én is rá vagyok állva a focaccia-ra, biztosan készül máskor is.

      Törlés
  4. Meggyőztél ezzel a focaccia-val! Tetszik! A kipróbálandók közé sorakoztatom... :))

    VálaszTörlés