2012. június 10., vasárnap

Egyszerű meggyleves



A gyümölcslevesek közül mindig a meggylevest szerettem legjobban, mert az nem túl édes és a gyümölcsnek főzés után is jó az állaga. Ennek ellenére most készítettem először, nagyjából hasraütésre válogatva az alapanyagokat. A végeredmény nagyon finom lett. Pont jó lett a sűrűsége, lágy, krémes, egyszerre édes és savanykás levest tettem az asztalra.


Íme a meggyleves receptje, ahogy még sokszor el fogom készíteni:

300 g meggy
2 evőkanál (nyírfa)cukor
egy kávéskanál őrölt fahéj
egy kávéskanál őrölt szegfűszeg
fél liter víz
fél dl sherry (ha gyerek is eszik belőle elhagyható)
2 dl főzőtejszín (10%-os)
másfél evőkanál vaníliás pudingpor (ha nincs otthon használhatunk étkezési keményítőt is)
tejszínhab a tálaláshoz

A meggyet megmossuk és kimagozzuk. Ha ezen túl vagyunk, a munka nagyobbik részét már el is végeztük. Egy közepes lábasba tesszük a meggyet. Megszórjuk a cukorral, a fahéjjal és a szegfűszeggel. Hozzáöntjük a vizet és a sherryt valamint azt a meggylevet, amit a gyümölcs a puttyogatás közben engedett és felforraljuk.

Eközben csomómentesen elkeverjük a pudingport a tejszínnel. Ha forr a leves ezzel a tejszínes keverékkel besűrítjük. Ha egyet rottyant már jó is. Néhányat keverünk rajta, levesszük a tűzről és kihűtjük. Én langyosan szeretem a legjobban, de a többség szerint hidegen az igazi.

Ez egy négyszemélyes adag, de nyugodtan készíthető több, mert jó esély van a repetára. Ha valaki nagyon édesszájú, annak javaslom hogy cukrozza be a meggyet puttyogatás után, mert így kicsit savanykás lesz. (Tesómnak például savanyú volt, igaz ő nem nagy gyümölcsleveses.)

8 megjegyzés:

  1. Nem nagyon készítek gyümölcslevest, pedig nagyon szeretjük, főleg a meggyeset. Ez nálunk nem nagyon lenne 4 személyes adag:)

    VálaszTörlés
  2. Én mindenféle gyümilevest imádok, ez a meggyleves is jöhetne most az asztalunkra! Olyan kellemes, krémes színe és állaga van... :P Nyami. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszik. Nyáron én valahogy ritkán vágyom a máskor készülő klasszikus levesekre. Inkább gyümölcslevest ennék gyümölcslevessel :)

      Törlés
  3. A gyümölcslevesek a kedvenceim, ezt különösen szeretem.....

    Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

    VálaszTörlés