2013. május 5., vasárnap

Ricottás - cukkini lepénykék friss salátával



Nem nagyon szoktam újságokból főzni, mert többnyire nem bízom az ismeretlen eredetű receptekben, de keresztmamám nálunk vendégeskedett a hétvégén és olvasnivalónak Blikk Nők Konyhát vett magának az utazásra, én pedig nem bírtam megállni és megsütöttem belőle ezt a cukkini lepénykét, köretnek pedig egy könnyű tavaszi salátát készítettem melléjük. Nagyon finom ebédünk volt belőle a nagy melegben. Van már egy cukkini tócsni a blogomon, ez a recept annyiban más, hogy az eredeti túrót az én változatom pedig ricottát is tartalmaz.



Hozzávalók a cukkinis-ricottás lepényekhez:

10 evőkanál liszt (ebből nálam négy teljes kiőrlésű volt)
1 csipet sütőpor
egy kávéskanál só
bors, oregano, petrezselyem ízlés szerint
1 gerezd fokhagyma, összevágva apróra
2 egész tojás
2 db cukkini lereszelve
1 csokor finomra vágott újhagyma (nekem most helyette egy nagy próéhagyma volt, mert az volt otthon)
12 dkg lecsepegtetett túró, vagy ricotta

A cukkiniket lereszeljük megsózzuk, kinyomkodjuk belőle a levet. Az újhagymát és a fokhagymát apróra vágjuk és hozzákeverjük. Fűszerezzük és hozzáadjuk a két tojást, amit előtte enyhén felverünk. Belekeverjük az összetört ricottát, vagy túrót. Elkeverünk benne 10 evőkanál lisztet és egy kevés sütőport.

Hozzávalók a salátához:

5 szem paradicsom
1 fej saláta
1 nagy fej lilahagyma
egy nagy répa lereszelve
2 evőkanál joghurt
egy kevés citromlé
teáskanál olívaolaj
só, bors

A salátát megmossuk, csíkokra vágjuk, a paradicsomot vékonyan felszeleteljük, a lilahagymát felaprítjuk, a répát pedig lereszeljük. Az egészet megsózzuk, borsozzuk, meglocsoljuk citromléval, összerázzuk és elkeverjük az olívaolajjal és a joghurttal. Ez egy nagyon egyszerű, de szerintem igen finom kis saláta.

6 megjegyzés:

  1. Én is sütöttem már hasonlót:) Fincsi:)

    VálaszTörlés
  2. Én is készítettem már, nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon tetszik, mindenfajta lepényre vevő vagyok :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy tetszik, lányok :)

    VálaszTörlés
  5. Na, ez most jól is esne Nekem így együtt, ahogy van. :)

    VálaszTörlés
  6. Jól hangzik, pont passzol ahhoz, amire felkérnélek :)
    Nézz be hozzám a blogra, van ott számodra valami :)
    http://mezesoliva.blogspot.hu/2013/05/fo-az-egeszseg-sult-hal-spenotpurevel.html
    Üdv,
    Eszti

    VálaszTörlés