2013. március 13., szerda

Az a bizonyos vajsör



Ugyan elvileg tavasz van, de a szokásos téli nyavalya most tört ki rajtam, így szükségét éreztem egy forró italnak. Mivel az antibiotikumnak a forralt bor nem jó barátja, ezért egy finom vajsört készítettem. Először gyerekként a Harry Potter könyvekben találkoztam a vajsörrel, mostanában viszont a blogokon is végigsöpört, ezért nem volt nehéz receptet keresni hozzá. Sőt. Nagyon sokféle verzió kering a neten én  pedig ezekből a különböző változatokból megalkottam a sajátomat.

Hozzávalók egy bögre vajsörhöz:

egy bögre tej
1 dkg (kis kocka, nem mértem, csak kb. ennyi lehet) vaj
fél evőkanál cukor
csipet szerecsendió
fél kávéskanál fahéj

Egy kis lábasban a vajat megolvasztjuk, megpirítjuk rajta a cukrot, megszórjük egy csipet szerecsendióval és a fahéjjal, majd lehúzzuk a tűzről és felöntjük a bögre tej nagy részével. Visszatesszük a tűzhelyre és addig kevergetjük, amíg visszaolvad a karamell.

A maradék tejet megmelegítjük és felhabosítjuk, ezt öntjük a kész vajsör tetejére. Nekem nagyon ízlett, másnak is bátran ajánlom, ha meleg italra vágyik. Élőben nem ennyire fehér, mint a képen, kicsitt karamellesebb színe van az italnak.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, a gyerekeim Harry Potter rajongók, hétvégén meglepem őket ezzel reggelire:) Neked jobbulást kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Remélem a gyerekeidnek is ízleni fog :)

      Törlés