2013. március 23., szombat

Amerikai palacsinta



Már régóta készültem amerikai palacsintát sütni, és most öcsém nagy örömére meg is tettem. Wanna blogjáról szedtem a receptet és egyszerűen nagyszerű. Gyorsan elkészíthető, egyszerű és finom. Megduplázva írom le a hozzávalókat, mert nálunk két férfinak és nekem a Wanna-féle adag előételnek volt csak elegendő.


Hozzávalók (kb. 15 nagy tenyérnyi palacsintához): 

400 g liszt
6 dl tej
2 tojás, 
100 g olvasztott vaj
2 evőkanál cukor
2 kávéskanál só
20 g sütőpor


Keverjük össze a lisztet a sütőporral, cukorral és a sóval. A tojást kavarjuk el a tejjel, és az olvasztott vajjal együtt adjuk a száraz keverékhez. Keverjük az egészet sima masszává. Sűrűbb tésztát kapunk, mint a hagyományos palacsintatészta. Megolajozott, felforrósított serpenyőben, közepes hőmérsékleten süssünk 10-12 cm átmérőjű palacsintákat. Akkor fordítsuk meg, amikor az alja aranybarnára sült, és a tetején még lágy a tészta. 

Az amerikaiak általában juharsziruppal eszik ezt a finomságot, de úgy hallottam, hogy sült szalonnával is gyakran párosítják. Én mézzel és házi sárgabaracklekvárral ettem, de a fiúk közül volt aki Nesquicket kért mellé. Brrr...

Köszönöm a receptet Wanna!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük a kisfiammal, mégis olyan ritkán készítek... Nem is tudom, miért? Pedig olyan egyszerű finomság.
    Házi sárgabaracklekvárral... hmmm, nincs attól jobb. :P

    Szeretnélek meghívni a "húsvéti ajánló" játékra - remélem elfogadod, kíváncsi vagyok, nálatok mi kerül az asztalra az ünnepek alatt...? (A blogomon lévő bejegyzésben, megtalálod a játékot, és légyszi kérj fel Te is kettő, de minimum egy bloggert, hogy tovább mehessen a játék! Köszi! Szép napot!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is imádom a házi sárgabaracklekvárt. :) Köszönöm a meghívást, igyekezni fogok még húsvét előtt összehozni a bejegyzést.

      Törlés