2012. július 24., kedd

Viva Italia - Útibeszámoló 2. rész

A Ferrarai erőd

Nyaralásunk második hetét Emilia Romagna tartományban töltöttük. A szállásunk ezúttal is a tengerparton volt,  méghozzá Riminiben. Szerencsére jó sokat jártuk a környéket, a tartomány ugyanis gyönyörű.
Mivel pontosan az útvonalunkon feküdt (tudniillik a Lignanotól Riminiig vezető sztrádaszakaszon) úgy döntöttem megállunk Ferrarában, mert ott még nem voltunk korábban. Szép nagy történelmi belvárosa van sok-sok gyalogos zónával.

Campanile Ferrara
Rimini egy nagy város, 150 ezren lakják és az Adria partján az egyik legnépszerűbb turistaközpont. Végtelenül hosszú strandjait puha homok borítja. A tengerparthoz közeli sétálóutcákban egymást érik a jobbnál jobb éttermek, piadineriák és bárok, ráadásul a történelmi belvárosát is érdemes végigjárni.

Rimini főtere

Íme egy kis ízelítő a helyi gasztronómiából fotók formájában:

Piadina mozzarellával és paradicsommal - ezt mindenképpen meg
kell tanulnom házilag is elkészíteni

Strozzapetti tészta porcini gombával salsiccával és parmezánnal
A piadina és a tészta is az Amerigo étteremben kerültek az asztalunkra. Mindenkinek ajánlom a helyet aki Rimini Marina Centro városrészében tartózkodik, mert nagyon nagy a választék, tűrhetőek az árak és minden finom. Ez lett a kedvenc éttermünk a városban.

A következő képen a tripoli strand bejárata található. Itt lustálkodtunk és vetettük magunkat a hűs hullámok közé minden nap. Szinte minden egyes strandnak külön kis étterme és bárja is van. Természetesen itt is kipróbáltuk a helyi specialitást ami a nagypapa kávéja. Ezt is érdemes kipróbálni, mert finom hűsítő és édes, olyasmi, mint egy krémes fagylalt, csak kicsit hígabb ráadásul koffein is van benne. Desszert és kávé egy pohárban.

A Trilpoli Beach...

... és a híres Caffé del Nonno
A szállodánkat is csak ajánláni tudom, nagyon kedves idős házaspáré a hotel, akik személyesen gondoskodnak arról, hogy mindenki csodásan érezze magát náluk, ráadásul ideális helyen van, pár lépésre a tengertől és 20 perc sétára a történelmi belvárostól.

Hotel Villa Luiga
Bőséges olasz reggeli

Az utolsó esténken koktéloztunk a nettuno nevű strandbár tetőteraszán, ahol hatalmas süppedős fotelekből lehet nézni a naplementét a tenger felett. A kerek teraszon sötétedés után hangulatos szines fények köröznek, óriási koktélokat szolgálnak fel és látszanak a város valamint a vidámpark esti fényei és a végtelen tenger.

Nettuno Bar - a legjobb hely a városban
Rimini arra is ideális hely, hogy kirándulásokat tegyünk a környéken. Elérhető távolságban van Ravenna, de ott két éve voltunk, így most más helyeket kerestünk fel. Találtunk egy nagyon hangulatost kisvárost a közelben Santarcangelo di Romagna - t, diadalívvel, szép nagy főtérrel, hegyre kúszó hangulatos utcácskákkal, óratoronnyal, parkkal.

Santarcangelo

Kilátás Santarcangelo dombjának tetejéről
Riminiből feltétlenül érdemes ellátogatni a szabadság ősi földjére Európa legrégebbi köztársaságába San Marinoba. Mindössze fél óra autóval vagy busszal. A szomszéd hegyen San Leo városát szintén útba ejthetjük, ha szeretjük a történelmi hangulatot.

San Marino főtere - Piazza della Libertà
Ennyi elég is volt az utazásaimról, remélem nem untátok. Legközelebb valami könnyű olasz étellel jelentkezem.

1. Nem unom:) Imádom Olaszországot, csupa napfény és vidámság. Klassz képek és micsoda finom ételek. Pont múlt héten készítettem először piadinát, nagyon egyszerű és finom:)Köszönöm, nagyon élveztem ezt a posztot:)

1. Én köszönöm! :) A Piadinára én is nagyon készülök.

2. Osztozom trollanyuval! Örök szerelem ez az ország,és ráadásul 23 éve itt nyaraltunk pont Riminibe:)) Recepteket várom nagyon:)

1. L'amore eterno számomra is :) Sajnos lassan haladok a szuper begyűjtött receptek és alapanyagok kipróbálásával, mert diétáznom kell egyet, de majd szépen lassan érkeznek, ígérem.