2014. június 21., szombat

Gesztenyés Vaníliatorta sütés nélkül



Már régóta szemeztem mindenféle sütés nélküli süteménnyel és mivel a nagypapám szereti az ilyesmit és meleg is volt, a születésnapjára ezt a csodafinom, könnyű és egyszerűen elkészíthető tortát készítettem. A torta eredetijét Hahopihe blogján találtam. Az alapreceptet kicsit átvariáltam a saját ízlésem és az itthon lévő hozzávalók mennyisége szerint és egyöntetűen állította a család, hogy csodálatos lett. Nem mellesleg szerintem is.





Hozzávalók egy 26 cm-es tortaformához: (Én tortakeretet használtam és így rögtön a tortatálon tudtam összeállítani a süteményt)

250 g gesztenyemassza
120 g darált keksz
50 g vaj
2 evőkanál tej (vagy rum, ha gyerek nem eszik belőle)

1,5 csomag (60 g) vaníliás pudingpor
6 dl tej
90 g (nyírfa)cukor
10 g vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
100 g vaj

3 dl habtejszín
egy evőkanál (nyírfa)cukor
1 csomag habfixáló
reszelt fekete csokoládé



A vajat kivesszük a szobahőmérsékletre.
Először a vaníliás krémet célszerű elkészíteni, mert ki kell hűlnie ahhoz, hogy folytassuk a munkát.  5 dl tejet elkezdünk forralni. A maradék 1 dl tejjel a pudingport és a cukrokat csomómentesre keverjük. A pudingporos masszát a forró tejbe csurgatjuk és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük. Levesszük a tűzről, hozzákeverjük a citromhéjat és kihűtjük. (Néha azért keverjük meg, hogy hűlés közve ne csomósodjon be.) 

Ezután nekiállunk a "torta tésztájának". Ehhez a gesztenyét villával széttörjük, az 50 g vajat habosra keverjük, elkeverjük a gesztenyébel, beleszórjuk a daráltkekszet (én turmixxal törtem össze a háztartási kekszet hozzá) és összegyúrjuk. Kevés tejjel, vagy rummal lazítjhatuk a tésztát. Ha kész, egy sütőpapírral bélel tortaformába nyomkodjuk a tésztát. Vagy, ha van tortagyűrűnk, aminek nincs alja, akkor szerintem ennél is jobb megoldás, ha rögtön a kínálótálon állítjuk össze, erre helyezzük a tortakarikát és ebbe nyomkodjuk alulra a tésztát. 

Ha kihűlt a puding, habosra keverjük a 100 g vajjal. A tésztára öntjük. A tetejére a habot a cukorral és egy habfixálóval nagyon keményre verjük, és a kívánt formátumban habzsákból a krém tetejére nyomjuk, vagy csak simán rákanalazzuk.  Étcsokoládé reszelékkel díszítjük, majd legalább 3 órára, vagy egy egész éjszakára hűtőszekrénybe tesszük.


Így lehet még a nyári forróságban is kevés hozzávalóval és még kevesebb munkával remek tortát alkotni. Már beígértem az ismétlést :)

1 megjegyzés:

  1. Készítettem már hasonlót, csak nem tortaformában - nagyon finom!!
    Isten éltesse Nagyapádat utólag is! :)

    VálaszTörlés