2013. szeptember 18., szerda

Virsliskifli, avagy házi hot-dog


Ezt az ötletet Gabriella konyhájában találtam és szerintem zseniális. Ketten felfaltunk a párommal egy tepsivel, szóval ha többen vagytok, nyugodtan duplázzatok. A tészta másra is használható, legközelebb megmutatom.


Hozzávalók egy tepsi (kb. 10 darab) hot dog kiflihez:
1 evőkanál olaj
másfél teáskanál só
másfél teáskanál cukor
2,2 dl tej
375 g liszt (ebből nálam 50 g kukoricaliszt) - Gabriellánál rétesliszt volt részben a hot dog kiflikben, úgy is biztos jó
fél kocka/25 g élesztő

10 darab virsli
tojás a tészta megkenéséhez
plusz opcionálisan a tészta belsejének a megkenéséhez házi pizzaszósz, ketchup, vagy mustár 



 Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk, majd a tészta többi hozzávalóival együtt rugalmas tésztát gyúrunk (vagy a kenyérsütőgéppel gyúratunk), és duplájára kelesztjük, nálam ez kb. másfél óra volt.  A kész tésztát kinyújtjuk téglalap alakúra.

A téglalapot  megkenjük a kívánt szósszal (pizzaszósz, mustár, vagy ketchup, de ezt ki is hagyhatjuk, az eredeti recept csak úgy szósz nélkül írja, és úgy is finom) 10 csíkra felvágjuk és minden csíkba beletekerünk egy virslit. A tetejét megkenjük egy felvert tojással, 20 percig pihentetjük, majd hőlégkeveréses előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 perc alatt szép pirosra sütjük.

Frissen, melegen eltüntethetjük az egész tepsit gond nélkül :D Nagyon-de NAGYON finom harapnivaló. Szerintem baráti összejövetelre sörharapónak is kiváló lehet.

8 megjegyzés:

  1. Szuper az ötlet és nagyon guszták a kiflikék! Hétvégén kipróbálom. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy megsütötted, és annyira örülök, hogy ízlett Nektek is. Nálunk is kedvenc.
    ...és milyen szépek Nálad... :)
    Jó hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nektek is jó hétvégét! Nagyon finom volt vasárnap ismétlünk :D

      Törlés
  3. Nagyon jó recept töbször elkészítettem én sajtot is teszek a virsli mellé.😃

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam isteni.��
    3 adagot csináltam egyszerre elfogyott az összes.

    VálaszTörlés