2013. május 16., csütörtök

Zabpehely, egy egészséges reggeli, hogy jól induljon a nap




A zabpehely a világ egyik legjobb reggeli alapanyaga, tele van magnéziummal, rosttal, megadja a reggeli alapenergiát és nem mellesleg változatosan ízesíthető és nagyon finom.

Így készül egy tál finom és egészséges zabpehely egy személyre:
(Figyelem, a megfelelő állag elérése érdekében előző este áztassuk be)

Egy müzlis tálba teszünk 3 evőkanál zabpelyhet, felöntjük egy kevés tejjel, hogy ellepje. Megszórjuk fahéjjal, majd a hűtőbe tesszük, hogy reggelre megpuhuljon. Reggel hozzáöntünk fél dl meleg tejet, egy fél pohár natúr joghurtot és friss, (és vagy aszalt) gyümölcsöket szórunk bele. Nagyon finom banánnal is, de most áfonyásat készítettem. Csak összekeverjük és már ehetjük is. Ha édesszájúak vagyunk egy kávéskanál mézzel még turbózhatunk rajta.

Ez a bejegyzés a fő az egészség mozgalom jegyében készült, amelynek soraiba a Méz és olíva blog szerzője invitált meg. A mozgalom lényege szerint valami egészséges finomságot "kell" posztolnia a részt vevőknek a mozgalom fent látható logójával együtt.  A "Fő az egészség" a Select food blogról indult útjára és a cél, hogy minél több bloggerhez eljusson.

A magam részéről a Megfőzlek blog újabban paleos ifjú anyukáját invitálnám a mozgalomba, remélem szívesen veszi.


9 megjegyzés:

  1. A zabpehely nekem is a szívem csücske:) Mi meg szoktuk főzni a tejben, de így is finom puha lehet. Az apósom vízben főzve szereti, na az nem a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom puha, szóval szerintem nem igényli a főzést. De ha egyszer elfelejtem beáztatni, akkor kipróbálom gyorssegélyképpen :D Vízzel nekem sem a szívem csücske ;)

      Törlés
  2. Hú ez de jól hangzik, ki fogom próbálni! Én eddig csak almás zabkását csináltam, ideje újítani... :)

    VálaszTörlés
  3. Én mindig meg szoktam főzni a zabpelyhet tejben. Úgy nagyon szeretjük, de egyszer egy próbát így is megér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azta, ha ennyien mondjátok, akkor én is kipróbálom a főzős változatot, hogy van-e különbség. :)

      Törlés
  4. Köszönöm a meghívást, ma már csatlakozom is...:)

    VálaszTörlés
  5. Én és a főzött fajtát szoktam készíteni.Eddig búzadarával csináltam de így egészségesebb.

    VálaszTörlés
  6. Én is imádom a zabpelyhet, de mivel a munkahelyemen nincs csak micro, így ott szoktam a tejet melegíteni és a zabpelyhet beleszórva és az edényt lefedve hagyom 10 állni. Majd bele a banán és indulhat a nap:-)

    VálaszTörlés