2012. november 13., kedd

Tejes pite a SAD alkalmából



A SAD - Süss Alkoss Díszíts aktuális, egészen pontosan XI. fordulójának háziasszonya Trollanyu lett. Azt a feladatot adta, hogy kedvelt édességeket öltöztessünk ünnepi ruhába. Miután közeleg az Advent és így a Karácsony is, amely a kedvenc részem az egész évben, egyértelmű volt, hogy a legszebb ünnep asztalára illővé fogok alakítani valami egyszerű desszertet. A tejlepényre, vagy tejes pitére esett a választásom, ami egy gyors és egyszerű recept alapján készül, mégis nagyon guszta és finom.


Hozzávalók :

1 liter tej
200 g liszt
100 g cukor (ezúttal nyírfacukor)
3 egész tojás
1 vaníliarúd kikapart belseje (vagy két csomag bourbon vaníliás cukor)
fél kávéskanál só
opcionális - egy citrom reszelt héja


Az összes hozzávalóból sima, csomómentes palacsinta tésztát keverünk. Kivajazott hőálló edénybe öntjük.  Az enyém kb. 20 X 30 centis volt. Előmelegített 220 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük a tejes pitét. Akkor jó, ha a teteje aranybarna, de a közepe még kissé remegős. Langyosra hűlve éri el a tökéletes állagot.

A tejlepény alapreceptjét Tücsökbogárnál olvastam és már nagyon rég terveztem elkészíteni. Pont olyan lett, amilyennek elképzeltem. Langyosan és hidegen is nagyon finom. Négy különböző ízlésű ember kóstolta rajtam kívül és mindenkinek ízlett.

Porcukorral és házi lekvárral, vagy befőttel tálaljuk (és díszítsük, hogy akár egy ünnepi asztalon is jól mutasson.)



Tudom, hogy a díszítés is éppen olyan egyszerű, mint maga a recept, de nekem tetszik. Remélem nektek is :)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom lehet a lekvárral.Látom az angyalka már ott is van! Már nekem is volt eszembe a játék ,mert olyan gyorsan telnek a napok még a végén elfelejtem!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomnak néz ki, én is szívesen kipróbálom ezt a receptet. Na és el tudnám képzelni a mi ünnepi asztalunkon is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, meg is kóstolnám!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen lányok! :) Tényleg finom volt, mindenkinek ajánlom.

    VálaszTörlés
  5. Ez most nekem nagyon jól jönne... :)

    VálaszTörlés