2014. március 19., szerda

Zabpelyhes keksz


Ez egy nagyon finom kis keksz lett, ráadásul még egészséges is. Kipróbáltam a kókuszzsírt (az Aldiban egészen jó áron lehetett hozzájutni), jól bevált a kekszkészítéshez, gyakorlatilag úgy használható, mint a vaj, csak egy kicsit puhább lett talán a végeredmény. Már régebben is sütöttem zabpelyhes kekszet, az olyan volt, mint a kókuszos zabfalatok, de ez a csokis változat is nagyon ízlett a családnak.


Hozzávalók két tepsi kekszhez: 
75 g  (aprószemű, vagy késes aprítóban előaprított) zabpehely
75 g liszt (nálam a fele teljes kiőrlésű)
fél kávéskanál szódabikarbóna
2 púpos evőkanál darált dió
2 púpos evőkanál kókuszreszelék (volt itthon, ami kimaradt másik süteményből, de helyette mehet bele még dió is)
100 g puha vaj/kókuszzsír - ez utóbbit célszerű kicsit megolvasztani
120 g nádcukor (most nálam ehelyett nyírfacukor volt, mert olyan családtag is fogyasztott belőle, akinek kicsit magas a cukra)
1 csomag vaníliás cukor
1 tojás
50 g (fél tábla) étcsokoládé, apróra vágva


A zabpelyhet egy tapadásmentes serpenyőben pár perc alatt enyhén megpirítjuk, ettől intenzívebb lesz az íze, de ez akár el is hagyható, ha extra gyorsan szeretnénk elkészülni. A csokit apróra vágjuk és egy tálba tesszük. Hozzákeverjük a zabpelyhet, a diót, a kókuszt, a lisztet és a szódabikarbónát.

Egy másik tálban habosra keverjük a vajat, vagy az enyhén megmelegített kókuszzsírt a cukorral és ha kihűlt, hozzákeverjük a tojást. A két tál tartalmát összevegyítjük.

Kisebb diónyi golyókat formázunk, amiket a két tenyerünk között koronggá lapítunk, majd sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt készre sütjük. Megvárjuk amíg teljesen kihűl és csak utána pakoljuk dobozba. Előző nap sütöttem, mint ahogy a vendégeink érkeztek, és jól tettem, mert másnapra kicsit szikkadt, kekszesebb lett, az elején még nagyon puhának tűnő finomság.

Figyelem, nagyon gyorsan elpárolog a kekszes dobozból! :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon helyesek lettek. Az aldis zsírral az a baj, hogy hidrogénezett, ezért ilyen olcsó. Bár ha netről rendelsz, ott a nem hidrogénezett sem kerül annyiba mint az aldiban :) Ki fogom ezt a kekszet próbálni, mert nagyon jól hangzik :)

    VálaszTörlés
  2. Igazán jól néznek ki, az utóbbi időben én is "rákattantam" a zabkekszekre :)

    VálaszTörlés
  3. Hú, de rég jártam nálad, most aztán végig nézek mindent. :) Kezdtem a keksszel, klassz recept.

    VálaszTörlés