2015. február 21., szombat

Zabkása



Egészséges és jól variálható reggeli ötletet kerestem és a Szofika a konyhában blogon meg is találtam. Ez a zabkása, a legújabb kedvenc reggelim. Laktató, finom és még nem is különösebben hízlal. Ráadásul sokféleképpen el lehet készíteni. Gyártottam már csokis meggyeset, fahéjas-áfonyásat, vaníliás-áfonyásat és diós-datolyásat is. A variációk számának csak a konyhaszekrény tartalma szabhat határt. Jól csomagolható munkába, vagy iskolába.


Hozzávalók egy személyre:

3 evőkanál aprószemű zabpehely (ha nagyszeműnk van, egy turmix egy perc alatt segít)
2 - 2,5 dl tej
1 kávéskanál fahéj, vagy egy evőkanál kakaó (én kivételesen nesquick-et használtam a csokis-meggyes változathoz, így cukrozni sem kellett)
2 evőkanál aszalt vörösáfonya, vagy apróra vágott más aszalt gyümölcs, szezonban friss gyümölcs
(nyírfa) cukor ízlés szerint - én amikor tettem hozzá, akkor is csak keveset
opcionális: 1 teáskanál vaníliás pudingpor



Egy kis lábasba kanalazzuk a zabpelyhet és az ízesítő anyagokat (az aszalt gyümölcs mehet bele, a frisset viszont csak a végén keverjük bele, azt kár főzni). Felöntjük a tejjel és közepes lángon, folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg besűrűsödik. Szerintem melegen is, hidegen is finom és pár perc alatt készen van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése