2013. október 12., szombat

Finom puha szendvicszsemle



Házi zsemlére vágytam, nem arra a hagyományos vizes, száraz és üres förtelemre amit néha a boltokban és pékségekben zsemle címén árulnak, hanem egy nagyon puha, könnyű, foszlós zsemlére. Sikerült. A kiindulási alapot itt találtam, mint indiai vajas zsemle receptet, de én egy kicsit más ízvilágban gondolkodtam, ami kevésbé édes, így átalakítottam, az egyébként is remek receptet. Tökéletes lett az eredmény, és ezzel cseppet sem túlzok.


Hozzávalók kb. 12 finom puha zsemléhez:

500 g liszt
15 g friss élesztő
1,5 teáskanál só
1 teáskanál porcukor
375 ml tej
1 evőkanál zsír

A lekenéshez:
1 kisebb tojás
1 evőkanál tej
egy csipet só
szezámmag a szóráshoz (opcionális)


A tejet meglangyosítjuk, egy decit kiveszünk belőle és ebben felfuttatjuk az élesztőt. A tej többi részét a zsírral, a sóval és a cukorral együtt a kenyérsütőgép üstjébe tesszük. Langyosra hűtjük.Egy tálban elkeverjük a száraz hozzávalókat,beleöntjük a kenyérsütőgépbe, hozzáöntjük az élesztős tejet és egy puha tésztát gyúratunk a géppel. Nem baj, ha egy kicsit ragad, ilyennek kell lennie.

A kikapcsolt gépben duplájára kelesztjük a tésztát, ez nálam kb. 40 perc volt. Ezután lisztezett deszkára borítjuk és kb. 12 darabba  vágjuk, (attól függően mekkora zsemléket szeretnénk, még nagyra fognak nőni, úgyhogy ne lepődjünk meg, ha összesülnek, kényelmesen szét lehet őket szedegetni) majd kis gombócokat formálunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket,és lekenjük a gombócokat tojás, tej és só keverékével. megszórjuk őket szezámmaggal.

30 percig kelesztjük ismét, majd ideg sütőbe tesszük, kb kétszáz fokra állítjuk és aranybarnára sütjük.


Csilis bab mellé frissen melegen vacsira, és másnap szilvalekvárral reggelire is tökéletes volt.

8 megjegyzés:

  1. Ez tényleg annyira pihe-puhának látszik már a képeken is... nyami. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, az. Ismételtem már azóta is párszor. Érdemes.

      Törlés
  2. Most vettem észre ezt a csodás zsemlédet! Nagyon kívánatos már a látványa is és látszik hogy jó puha ahogy összenőttek! Ez olyan kipróbálos számomra, rövidesen!

    VálaszTörlés
  3. Ez a zsemle nagyon jó! Köszönöm szépen! Sokszor el fogom készíteni!

    VálaszTörlés
  4. Vadászom a puha zsömle recepteket,ezt biztos el fogom készíteni.Egy kérdés:nem gőzös sütőben kell?Alsó-felső,vagy ventillációs sütőben sütöd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap elkészítettem,előmelegített gőzös légkeveréses sütőben.Csodálatosan puha lett a végeredmény.Ma újra elkészítem,dupla adagot két tepsiben egyszerre sütöm ki. Én egy kicsit nagyobb darabokat fogok formázni,kb.100 g./db nyersen.Gratulálok!Már régóta vadásztam a puha zsömle receptre,most végre megtaláltam.

      Törlés
  5. Az előbbi hozzászólásból kimaradt:100 Ft-os tojást nem kentem a tetejére,a tejjel is szép piros lett a teteje.

    VálaszTörlés