2013. augusztus 12., hétfő

Az idei nyaralás - Bel Paese

Ezen a nyáron is Olaszországba irányított a jó szerencse. Visszatérhettem két kedvenc városomba is, Rómába és Velencébe. Mivel tavaly sem volt ellene kifogásotok, gondoltam adok egy kis ízelítőt, hogyan is sikerültek a kirándulásaink, némi gasztronómiai élménnyel is egybekötve.

A kiindulópontunk Ladispoli volt, egy kis üdülőváros a tengerparton az Örök Város közelében. Innen vonattal mindössze 45 perc alatt a nyüzsgő fővárosba érkezhetünk, ugyanakkor kényelmesen le is moshatjuk magunkról a fáradtságot a hűsítő hullámok között, vagy pihenhetünk egyet a fekete homokos tengerparton.

Két napot töltöttünk el Rómában, s mivel a város visszatérő vendégeinek mondhatjuk magunkat a régebben kimaradt látnivalók mellett a kedvenceinket tekintettünk meg ismét.

A vonattal nem muszáj a nagy pályaudvarig a Terminiig menni, nyugodtan leszállhatunk a San Pietronál is ahonnan pillanatok alatt a Szent Péter téren lehetünk. Innen mi az Angyalvár felé vettük az iránt, amely a Tevere partján igencsak impozáns látványt nyújt. Az angyalvár lábánál található hídon végigmenve pedig könnyedén elsétálhatunk az ókori Róma szívéhez.

Itt már messziről kattintgathattunk a fényképezőgépünkkel a kibontakozó Colosseum irányába, majd a Forum Romanum felé vettük az irányt. Itt kisebb csalódás ért bennünket, mert ahol régen gyönyörűen szabadon át lehetett sétálni az ókori fórum főutcáján a Capitolium domb irányába, ott most elkerítést és a "Ticket office" felé terelő nyilakat tapasztalhattunk, így ezúttal a fórumot csak kívülről fotóztam.

A Piazza Navonán a szökőkutak megcsodálása mellett a szép festményekre is alkudhatunk a tér művészeinél. Mi is hoztunk haza egy pár képet emlék gyanánt.

Ebédre a ráérőseknek a negyven fokban is jóleső könnyű tésztaételeket (pl. a fenti képen látható spaghetti al cozze-t, kagylós spagettit), vagy a sietőseknek a millió pizzaszeletes egyikét ajánlanám.

Aki Rómában jár feltétlenül látogasson el a Pantheonba is. Az óriási tömeg ellenére lenyűgöző látvány. Nekem csak az okozott "problémát" hogy folyamatosan a fejem fölé a csodakupolát bámulva nehéz megakadályozni, hogy mások letapossanak :D

Egy kellemes nap megkoronázásaként immár Ladispoli főutcáján a fenti koktélokat szopogattuk el és a mellé kihozott rágcsálnivalók sokféleségén csodálkozhattunk. A koktélok mellé ugyanis mindenféle ropogtatnivalót kínáltak a sós mogyorótól egészen a gyöngyhagymáig :)

A Róma környékén hosszabb időt eltöltőknek kihagyhatatlan félnapos kirándulásként Tivolit ajánlanám, ahol a Villa d'Este csodás kertje és szökőkútjai mesebeli élményt nyújtanak.

A villa közelében pedig igen jó, ropogós Margherita pizzát kapni, ha már kellőképpen megéheztünk.

A fenti kép este készült Ladispoli egyik strandján a számos közül. A víz sekély, kisgyerekekkel is kellemesen fürödhető, a homok finom puha az ember talpa alatt, a napernyők pedig eszméletlenül drágák. Hétvégén tele vannak a strandk, mivel Rómából, aki ki tud szabadulni, az rohan a tengerpartra, amit meg tudok érteni, de hétköznap kényelmesen lehet helyet találni.

Búcsúzóul álljon itt néhány kép Velencéről, amely hasonlóan szívem csücske, mint az Olasz főváros. Ide  is bármikor visszatérnék.

A Ca' d' Oro  például mesés látvány a Vaporetto- ról. Az ember úgy érzi, mintha sétahajózáson lenne.

Nehéz eldönteni, hogy az ember merre nézzen, és mit fotózzon mert minden gyönyörű...

1. Csodás képek, nagyon jó nyaralásotok volt:) Nekem is nagy kedvencem Olaszország, de kinek nem:)

2. Jaaaj! Olaszország, a kedvencem Nekem is!! Gyönyörű helyeken jártatok... és irigyellek, nagyon. :)