2012. szeptember 1., szombat

Hajtogatott sajtos pogácsa




A recept Chef Viki oldaláról származik és csodálatos. Finom, foszlós pogácsákat kapunk jó sok sajttal. Bográcsos pincepörkölt utánra készült még a nyár közepén. Gyorsan elfogyott és nem volt rá panasz. Nekem ugyan a krumplis pogácsák a kedvenceim, de valószínűleg ezt is fogom még készíteni, mert nagyon finom, ezért fel is teszem a blogra, különben még képes lennék megfeledkezni róla.

Íme a recept, amiért ezer köszönet Chef Vikinek:

Hozzávalók a tésztához:

3 dl tej
10 dkg vaj
500 g liszt
30 g friss élesztő
1 mokkáskanál cukor
2,5 mokkáskanál só

Ezen kívül:

100 g vaj (tipp: ha olvasztott vajat használunk akkor ugyanazt a hatást kevesebb vajjal is el tudjuk érni, így én tíz "csak" 60 g -ot használtam)
kb. 200 g reszelt sajt (legjobb ha füstölt és sima vegyesen)
1 tojás
a tetejére még: reszelt sajt

A tészta hozzávalóit kenyérsütő gép üstjébe sorakoztatjuk, rugalmas tésztává gyúrjuk - illetőleg hagyományos kelt tésztát készítünk.

Fél óráig langyos helyen pihentetjük.

Pihenő után a tésztát lisztezett munkalapon fél cm vastag téglalappá nyújtuk. Megkenjük a vaj 1/3 részével, megszórjuk a 200 g reszelt sajt 1/3 részével, és hajtogatjuk. Felülről lefele, lentről felfele. Majd balról jobbra, és jobbról balra.

Letakarva pihentetjük 15 percig, majd újra téglalappá nyújtuk, és a vajas kenést, a sajtszórást, s az újbóli hajtogatást, a pihentetést még kétszer megismételjük.

Az utolsó pihentetés után a tésztát kb. 2 cm vastagságúra nyújtuk. Tetejét lekenjük felvert tojással, meghintjük sajttal és éles késsel vagy egy pizzavágóval felkockázzuk.

Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket, 15 percig kelni hagyjuk, aztán előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sütjük.


4 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki, én minden pogácsát szeretek és villámgyorsan elfogynak mindig:) Egyébként nekem is a krumplis pogik a kedvenceim, talán mert az olyan puha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Én is szeretek mindenféle pogit, de főleg a jó puhákat :)

      Törlés
  2. Ez nekem nagyon-nagyon tetszik, nyam-nyam... :P

    VálaszTörlés
  3. Örülök neki! :) Nekem meg tetszik az új fotód :)

    VálaszTörlés