2012. július 22., vasárnap

Viva Italia - Útibeszámoló 1. rész

Lignano Sabbiadoro - Móló esti fényben

Tegnap érkeztünk haza a nyaralásból, de már hiányzik a kedvenc országom. Reggel senki sem kérdezte miylen kávét kérek, nem mosolygott rám lelkesen a házi néni és nem vár sem az aranyló homok sem a gyönyörű kék tenger. Ellenben ismét itt vagyok a blogon a két hét kényszerszünet után és ahogy ígértem, egy kis útibeszámóló - félét írok. Pontosabban kettőt, mert két különböző régióban nyaraltunk.

Friuli Venezia Giulia tartományban töltöttük a vakációnk első hetét. Az apartmanunk egy családi nyaralásra ideális helyen Lignano Sabbiadoro-n volt pár lépésre a tengertől és a nyüzsgő főutcától.

A lignanói strand este

Az városrész nevében az "aranyhomok" (Sabbiadoro) nem túlzás, a világ egyik legklasszabbul fürödhető helyéről van szó. Legalábbis annak idején mindenképpen az volt. A család húsz éve jár ide vissza és azóta sajnos tapasztalni lehet a turizmus természetromboló hatását. A tenger sekély, sokáig be lehet sétálni úgy, hogy egy átlagos magasságú embernek leérjen a lába. Nagyon sok olasz jár ide fürdeni csak úgy hétvégén, de rengeteg a turista is. Főleg kisgyerekes családoknak ajánlom a várost.

Legfőbb előnye a szinte végtelennek tűnő, egész félszigeten végighúzódó homokos strand, de gyönyörű a kikötő is és nagyon hangulatos este a főutcája, melyen éttermek boltok játéktermek és fagyizók váltják egymást nyüzsgő összevisszaságban.

Tintahal - saláta a törzshelyünkön (Viale Venezia) , ahol én mindig szelet pizzát eszem és mindig elfelejtem lefotózni...

Lignano szélén található egy hatalmas aquapark (kiskamasztól nagykamaszig garantált a siker) egy gyönyörű állatkert és több gyerekeknek való park is.

Yachtkikötő a naplementében
A városból remek kirándulásokat lehet tenni a környéken, a kikötőből indul több kiránduló hajó is, mi már voltunk Grado-ban, melyet a lagúnákkal egybekötve lehet megnézni. Mindenkinek ajánlom. Ha autóval mennénk, akkor kb. 1 és negyed óra alatt Velencében vagyunk, ami a személyes kedvencem. Ha lehet, akkor nem hagyom ki, hogy megnézhessem. Sajnos idén nem került rá sor.

A magam részéről úgy szeretem megtervezni a nyaralást, hogy egy nap lustálkodást a tengerparton egy kirándulós nap kövessen, de most heten voltunk és a többiek inkább a napozást-fürdőzést-esti városi sétát részesítették előnyben, így idén "csak"a Mirammare kastélyt és Trieste városát választottuk úticélnak.

Látkép a kastély parkolójából...
Íme a kastély. A Képek szerintem magukért bezsélnek. Már maga a környezet is álomszép. A kristálytiszta tengerrel a hatalmas parkkal és a kis erdővel ami körülöleli a kastélyparkot maga a földi paradicsom. A fehér márvány kastély a 19. század közepén épült Habsburg Miksa a későbbi mexikói császár és felesége részére. Feltétlenül nézze meg mindenki aki Trieste környékén jár, mert belülről is nagyon szép.

Mirammare

Mindössze 8 kilóméterre fekszik Triestetől, ahol mindenképpen érdemes megnézni a helyi Canal Grande-t, az olasz egységről elnevezett hatalmas főteret, a belső sétálóutcákat és a város felett magasodó erődöt.

Trieste főtere a Piazza d'Unità d'Italia

A nagy csatorna partján ültünk le elfogyasztani finom olasz tésztákból álló ebédünket az "Egy csók a csatorna felett" elnevezésű hangolatos kis étteremben. Ott ettem a nyár legfinomabb lasagne-jét, de a legfotogénebb apukám szép sárga tagliatelléje volt.

Tagliatelle alla carbonara
Egy szép Trieste - i látképpel zárom az első heti beszámolóm. Jön majd a következő kis bejegyzés Emilia Romagnáról is egy-két napon belül. Még fotókat kell válogatnom. Azután pedig igazi finom olasz receptekkel jelentkezem, mert szereztem magamnak többek között nagyon klassz helyi recept újságot, olasz alapanyagokat és ihletet, szóval igencsak főzhetnékem van. :)

Canal Grande - Trieste

1. Csodás hely,csodás ország! Szuper helyen jártatok:)) Várom a recepteket nagyon:))

1. Köszi! Remélem megfelelek majd a várakozásoknak :)

2. Nagyon régen jártam már ott, talán 15 éve is van, mi inkább Horvátországba jártunk régen a szüleimmel. Az biztos, hogy az Aquaparkot imádtam, és a homokos tengert...:) Szép környék!

3. Quant'e bello! :)) Gyönyörű helyeken jártatok, a kastély álomszép! Elhiszem, hogy hiányzik és vágysz vissza abba a csodás országba... :-)
    Várom a receptbejelentkezéseidet is! ;-)

4. Még sosem jártam Olaszországban, köszi a csodás képeket! Igaz ezt a bejegyzésed olvastam másodiknak, de így is jó volt. :))) Várom a recepteket. :)

5. Szia!
    Mi épp Lignanoba készülünk, szuperek a képek!!
    Jó volt az apartmanotok? Esetleg megírnád a címét, és hogy hol foglaltátok? Ezer köszönet érte

1. Szia kedves ismeretlen! Mi az Agenzia Arena utazási irodánál foglaltunk, ajánlom őket is és az Unitas Marina - t is, mindkettő jó iroda és rengeteg apartmanjuk van. Mi a Lungomare nevű apartmanházban voltunk, ez nagyon jó helyen van és van nagy apartmanjuk, ami a döntő volt, mert heten utaztunk. Kicsi apartmanból óriási a választék, de készülj fel, hogy a felszereltségük általában nem az igazi. Megengedhetik maguknak hogy ócskák legyenek a szállások mert főszezonban így is úgyis tele vannak. Jó nyaralást!

6. Nagyon köszönöm a segítséget, elnézést, az előbb a nevem lemaradt, nem szoktam csak olvasni:-))