2012. február 4., szombat

Mákos gofri forró meggyel tálalva




A gofri alaprecept egy nagyon jó barátnőmtől származik. Ezt dobtam most fel, úgy, hogy mákot adtam hozzá. És készítettem mellé egy kis vörösboros meggyet. Mrita blogján található csúcsszuper muffinok hatására kívántam meg a meggyet és a mákot, ezt a verhetetlen párost, így született a reggelink ötlete.

Mákos gofri hozzávalók 4 személyre:

1 db citrom,

3 tojás,

12,5 dkg lágy vaj,

5 dkg cukor,

1 csomag vaníliás cukor,

19 dkg liszt,

2 dkg darált mák

2 dl tej,

fél mk. sütőpor

Elkészítés:

A citromot alaposan megmossuk, héját lereszeljük. (Jaj de jó lenne ha lehetne megbízhatbó, biztosan nem mindenféle vegyszerrel kezelt citromokat kapni!)

A tojásokat kettéválasztjuk. A tojássárgákat a vajjal, a cukorral, a vaníliás cukorral és a citromhéjjal habosra keverjük. Beleszitáljuk a lisztet és a sütőport, hozzáöntjük a tejet és elkeverjük (annyi tejet adjunk hozzá h a tészta ne legyen túl híg).

A tojásfehérjét egy csipet sóval és egy csepp citromlével kemény habbá verjük. Óvatosan a masszába forgatjuk és elkeverjük. A gofrisütőt bekapcsoljuk, megvárjuk amíg felforrósodik. A sütő nagyságától függően 1-2 ek masszát teszünk bele, lezárjuk és 4-5 perc alatt aranybarnára sütjük.

A meggy rá úgy készült, hogy a magozott meggybefőttet egy kis lábasba tettem nyakon öntöttem fél-egy deci vörösborral, tettem rá egy kiskanál fahéjat és egy kanár nyírfacukrot, majd a felel levet elforraltam.

Nagyon ízlett mindenkinek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése