2012. február 7., kedd

Finom felnőtt puncs



Nem most készült ez finom lélekmelegítő, de ebben az elképesztő negatív rekordokat döntögető zimankóban igazán aktuális. Már a decemberi-januári időszakban igen gyakran készítettem forralt bort, (ami az én esetemben többnyire fehér mézes bor) de mivel jóból is megárt a sok, egy jeles januári estén kísérletképpen puncsot csináltam. Igaz még sosem készítettem korábban, de egy kedves ismerősöm a vizsgaidőszak hajrájában megosztotta velem saját receptjét és ezt átdolgozva és gyümölcsösítve született meg az a hidegűző finomság, amit rögtön be is pötyögtem a gépembe, csak akkor még blog hiányában a szövegszerkesztőmbe. Onnan másoltam most ide.  A mai nap folyamán még véletlenül sem tettem ki a lában a jól fűtött lakásból, csak ezért nem reprodukáltam jelenleg is a receptet. Kinézve az ablakon viszont megfordult a fejemben, hogy másnak talán jól jöhet. 

Íme a finom gyümölcsös puncs, amelyben a rum kellően diszkrét mégis elég ahhoz, hogy melengessen:

Hozzávalók (5 lelkes felnőttre, kb két és fél decis bögrékkel):
  • 2 teafilter (nálam epres fekete tea)
  • 2 csomag bourbon vaníliás cukor
  • egy rúd fahéj
  • ízlés szerint szegfűszeg (egész – szerény személyemnél kb. tíz-tizenöt szem)
  • 2 deci vörösbor
  • másfél deci rum
  • citrom és narancsszeletek (gondosan megfosztva a fehér résztől, mert állítólag attól keserű lesz, de én még sosem próbáltam ki, írjon aki igazolni tudja az állítást J)
  • ha van bármilyen más gyümölcs is az jó még bele, én egy kis barackbefőttet kockáztam
  • egy deci narancslé
  • 1 kanál méz

A mennyiségek igazából csak körülbelüli pontosságúak mert minden szemre ment és kóstolás után korrigáltam, ízlés és rendelkezésre álló alapanyagok függvényében minden változhat.

Elkészítés:

A két teafiltert kicsit kevesebb mint egy liter vízzel leforrázzuk egy lábasban. Beletesszük a vaníliás cukrot, a fahéjat és a szegfűszeget. Közepes lángra állítjuk a tűzhelyet. Én kerámialapos kilenc fokozatos szerkentyűm esetén 5-ösön készítettem.

Hozzáöntjük a bort és a rumot, megkevergetjük. Gyorsan felszeleteljük a citromot és az egyéb gyümölcsöt, eltávolítjuk a fehér részt és beledobjuk a lábasba.  Ahogy mindössze néhány perc alatt összeértek az ízek megkóstoljuk. - Ennél a pontnál döntöttem úgy hogy kell még egy kanál méz és feldobom egy deci narancslével. – Összekevergetjük és szép bögrékbe merjük. Lehetőleg a szegfűszeg és a fahéjrúd maradjon a lábasban.

Ezután kellemesen felmelegszünk és jól érezzük magunkat. Velünk, emlékeim szerint ez történt. Kép ezúttal nem készült, ahhoz túl gyorsan elfogyott a fenti mennyiség. 

Jó italozgatást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése